Hlavní obsah
Názory a úvahy

Kdo z vás to má, pánové?

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: www.pixabay.com

Vzpomínáte? Kdo proslul touto větou?

Článek

Ano, byl to Jiří Paroubek, který se veřejně pochlubil oblekem, jehož pořizovací hodnota dost převyšuje průměrný příjem.

Já si samozřejmě nemyslím, že politik chodí nakupovat do sekáče. Fakt nejsem tak naivní, abych si myslela, že večer u televize mlsá čokoládu Milka a stravuje se v lahůdkách, kdy si dá dvacet deka vlašáku a plátek sekaný. Fakt si to nemyslím a fakt nevidím nic špatného na tom, že svoje peníze utrácí. Vlastně je vrací zpět do oběhu, dává vydělat, dává tím práci atakdále.

Jenže - jak říkával můj táta - nesmí se u toho mlaskat.

Prošli jsme a procházíme jako společnost těžkým obdobím. Nejdřív covid, teď válka, veřejné finance v katastrofálním stavu, přežili jsme hrůzné ceny energií, přežíváme nárůst cen potravin, ke kterému došlo, potravinové banky nestíhají. Politici posílají lidi pro sociální dávky. K tomu je ta nálada fakt taková blbá, jak kdysi řekl Václav Havel. To ještě netušil, co nás čeká.

Když novináři vytáhnou mimořádné jednání o zvýšení platu managementu Českých drah, jeden jenom kroutí hlavou. Po tom, co se nedávno odehrálo na železnici, a po tom, co jsme se dozvěděli, jak pracovali na mistrovství ve fotbale, je to výsměch. Ministr Kupka vše brání, co mu taky jiného zbývá. Tady novináři zafungovali skvěle, zhostili se své role hlídacího psa demokracie. A zaslouží si potlesk - novináři, ne management.

Jenže občas na sebe něco práskne politik sám a já přemýšlím, jestli je tak odtržen od reality nebo jestli je mu to fakt úplně jedno, protože své má jisté. Nevím.

Nejdřív se nám proslavil teda Jirka Paroubků, nedávno to byla předsedkyně TOP09, která se příšerně divila, že novinářka nemá iPhone. Ponížení v přímém přenosu.

A teď nám Jirka Pospíšil natočil, jak se loučí s Bruselem nákupem pravých belgických pralinek.

Což o to, belgické pralinky jsou skvělá věc. Jak se říká - nebe v hubě. Jenže to nebe v hubě fakt něco stojí. Zcela logicky, je kvalitní, má to značku. Jen fakt nevím, jestli je opravdu nutné natočit video, kde ukážu celému národu, že na to mám… zvlášť, když před potravinovou bankou stojí fronty.

Brzy nás čekají volby, je mi samozřejmě jasné, že pralinky jejich výsledek neovlivní. Jen mě děsí, že můj volební lístek bude zahrnovat politika nebo stranu, kde je nějaký politik, který vlastně veřejně říká, že je odtržen od reality všedního dne nebo je mu jedno, co si o něm jiní myslí … a upřímně nevím, co je horší.

PS: za covidu nebyly volně dostupné rukavice. Tehdy jsem je sháněla, kde se dalo. A jedna úplně neznámá paní na FB mi napsala, že krabici má a že mi ji pošle. Nechtěla za ně nic. Když ty rukavice přišly, bylo pod nima v krabici balení belgických pralinek. Díky :-)

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám