Hlavní obsah
Lidé a společnost

Matku jsem nenechal v LDN

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Peterlevis

Moje maminka si mne prosadila přes zuřivý odpor mého biologického otce i rodiny. Riskovala perzekuci v zaměstnání a rozhodla se pro život svobodné matky.

Článek

Moje mládí opravdu nebylo lehké. Byl jsem sám s maminkou, která sice byla nesmírně inteligentní (učitelka cizích jazyků a překladatelka), ale trpěla náchylností k CMP. Těsně před mým nástupem na střední školu prodělala těžký záchvat, po kterém nebyla schopna pracovat. Já jsem po celou dobu studií měl jen lehce nadprůměrnou docházku. Musel jsem se starat o domácnost, maminka byla zcela apatická a její stav se lepšil jen pomalu. Zatímco spolužáci zažívali první milostná dobrodružství, já chodil na brigády, abychom vůbec měli co jíst.Toto, co píši, je skutečnost, za komunismu se nám o dnešním sociálním systému mohlo jen zdát.

Mami se postupně uzdravila natolik, že se mohla vrátit do zaměstnání a po revoluci byly její znalosti velmi žádané i hodnocené.

Já jsem si našel práci v SRN a dařilo se mi také dobře. Měl jsem i různé partnerky, kterým se líbilo především, že mám peníze. Ale protože jsem požadoval bydlení s maminkou (v oddělených bytech, ale stejném domě) nějak se jim do manželství nechtělo.

A pak přišla rána: maminka prodělala opravdu silnou CMP, po které sice plně komunikovala , ale zcela ochrnula. Byla jen jedna možnost: LDN. Tehdejší ošetřující lékařka mne nicméně upozornila na to, že tam dlouho nepřežije.

A já učinil rozhodnutí: vezmu si maminku domů. Nebylo to jednoduché. Moje tehdejší partnerka mne opustila. Řekla, že ježibabě pr.. mýt nebude. Dokud jsem já bohatě sponzoroval její dceru, bylo vše v pořádku. Já jsem musel zajistit odbornou zdravotnickou péči, pomůcky, vybavení, ale vše šlo.

Maminku jsem měl doma déle, než 7 let. A byly to krásné roky. Dělali jsme vše, na co do té doby nebyl čas. Navštěvovali divadla, koncerty, výstavy, jezdili na výlety, na trhy, kulturní akce, chodili na obědy do restaurací, (mami na vozíku) A NA VŠE BYL NAJEDNOU ČAS. Našel jsem zcela nový životní rozměr. A splatil svůj dluh!

Překvapivé je, že zatímco všichni kamarádi moje rozhodnutí schvalovali, ženy, i ve věku mojí maminky, mne odsuzovaly, ty mladší se posmívaly, že „nemám svůj život“. Závěr: ženy jsou přesvědčené, že starat se o maminku, které vděčím za vše, je nevhodné, ale skákat kolem nich a investovat do jejich nevděčných dětí je zcela chvályhodné.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám