Článek
Adaptace komiksu The Boys byla původně určena pro filmová plátna. Vzniknout měla rovnou trilogie v režii Adama McKaye (scénář k prvnímu Ant-Manovi), ale z plánů sešlo. Za překlopením do televizní podoby stojí Eric Kripke (Supernatural), který ve své tvorbě hodně sází na imaginaci a propojení fantazijních světů žánrově zahrnující horor i sci-fi. Seriál si dokázal velmi brzy najít pestrou škálu fanoušků od milovníků marvelovek až po jejich zaryté odpůrce, od vyznavačů politické satiry po uctívače nekorektního humoru.
„… dnes jsem tady, abych vám řekla pravdu. Pravda je, že Amerika není demokracie. Slovo demokracie dává lidem pocit bezpečí. Ale otcové zakladatelé masám nevěřili, protože pravda je, že masy jsou hloupé. Nikdo s hrnkem - žij, směj se, miluj - by neměl mít co mluvit do řízení státu. Masy jsou pracovní síla, která potřebuje laskavou, ale pevnou ruku. Žádné národy neexistují. Je tu Apple, Exxon a Berkshire Hathaway. Skutečné velmoci jsou korporace. Měly by mít možnost fungovat bez jakýchkoli regulací nebo omezení. Koneckonců, jste miliardáři. Dost chytří, abyste věděli, co je nejlepší. Sečteno a podtrženo, podpořte mě a tohle přesně dostanete.“
Nové díly se točí kolem voleb a dopadu jejich výsledků. Přesněji kolem toho, jak si zajistit vítězství, i když prohrajete. Pro seriál jde o výrazný politický coming out. Dosavadní opatrné našlapování nahradila přímočarost. Ostatně už původní komiks má politické pozadí a je odrazem éry George Bushe v době po 11. září. Eric Kripke k tomu v rozhovoru pro Variety dodává, že je jen málo pořadů, které mohou přímo komentovat svět, ve kterém žijeme, a dělají to jako karikaturu: „My jako fantasy žánr můžeme nastavit zrcadlo.“ Kurážně zní také jeho reakce na námitku, aby se seriál nestal až příliš politickým: „Prostě se do toho opřu a diváci se pak mohou rozhodnout, jestli se chtějí dívat nebo ne.“ A diváci se dívají ve velkém, ovšem nakolik je za tím přitvrzení v politické lince nebo přitvrzení v čím dál více bizarních obrazech, to je otázka.
Poslední řada The Boys se totiž skutečně urvala ze řetězu. Fantasmagorické eskapády jsou hnané až na samou hranici snesitelné podívané. Divák lituje herce, co všechno museli podstoupit, bez ohledu na to, zda jejím postavám fandí. Četná postprodukční kouzla ohromují. Jenomže ani tohle zahlcující mámení nedokáže přikrýt četné lapsy v ději. Jako by někdo po třech dosavadních sériích vyhodil dramaturga. Tvůrci si pomohli hned několika rádoby šokujícími zvraty, aby se od nich pokusili hned odvrátit pozornost, protože rozborem ztrácejí na smysluplnosti.
Scénář dokonce předepisuje hlavním hrdinům jednání jdoucí proti původním charakterům a pečlivě vybudované sociální dynamice. Karl Urban jako Butcher a vůdčí osobnost The Boys se například většinu série pohybuje mimo partu. Ve spoustě postav se najednou probudí jejich svědomí a hledají odpuštění. Sám Kripke v již citovaném rozhovoru změnu charakterů otevřeně přiznává a dává ji do souvislosti s vývojem herců v jejich rolích, bere ji jako přednost: „Jakmile uvidíte, co herci vyhovuje a v čem vyniká a kde jsou některá jejich hluchá místa, můžete začít hrát na jejich přednosti“.
Za příklad dává mimiku Johna Gillmana v roli Homelandera, přičemž si neodpustil rýpnutí, že nechápe, proč ještě za svůj výkon neobdržel Emmy. Je to vyjádření, které odráží fakt, že přes nesporný dopad seriálu na pop kulturu, ve sběru cen zrovna úspěšný prozatím nebyl. Jak si povede aktuální čtvrtá série se teprve uvidí, nicméně ve sledovanosti je už teď v TOP5 nejsledovanějších původních seriálů na Amazon Prime Video od začátku spuštění této streamovací služby.