Hlavní obsah
Umění a zábava

Svatá a úžasná Jiřina Bohdalová

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pixabay

Doplnil jsem si filmové (resp. televizní) vzdělání a shlédl jsem film Svatá s Jiřinou Bohdalovou v hlavní roli.

Článek

Devadesátiletá hlavní hrdinka Olga (naprosto brilantně ji zahrála nestárnoucí Jiřina Bohdalová) je vitální důchodkyně, která žije v postarším domku společně se svojí dcerou, učitelkou angličtiny Hanou (též vynikající Lenka Vlasáková).

Jejich vzájemný vztah je poněkud napjatý a nejspíš poznamenaný nejedním šrámem z minulosti.

Olga přežila hrůzy gulagu a dnes o tom píše knížky a vypráví na besedách. Své posluchače dokáže přesvědčit i zaujmout, díky čemuž se o ni začínají zajímat taky novináři. Skvělá je mj. scénka s poklicemi, kdy Jiřina pardon Olga předvádí, jak zahnat medvědy v Rusku.

Také Olga dostala medaili od prezidenta. I když se později ukáže, že paní Olga o své minulosti v gulazích lhala, závěr filmu je k ní laskavý. Nebudu více prozrazovat děj, to musíte prostě vidět sami.

Režie bravurně zvládl Jiří Strach. Scénář napsal Marek Epstein.

Hodnocení

Ale proč o tom píšu, jsem obyčejný právník, žádný filmový nebo televizní kritik, či obdobný „tajtrlík“.

Film Svatá mne doslova dojal svou lidskostí. A ještě více mne pozitivně zaujal nádherný herecký výkon 94leté Jiřiny Bohdalové v hlavní roli.

Smekám, to je skutečná paní herečka. Myslím, že v dnešní nejen ČR, ale celé Evropě nemá ve své věkové kategorii obdoby.

Pokud náhodou znáte jinou aktivní evropskou herečku starší 90 let, která by si s ní mohla měřit síly, myšleno v dobrém, napište nám do komentářů pod článkem.

Anketa

Film Svatá (2024)
jsem viděl, a je velice dobrý
63,3 %
jsem viděl, a nelíbil se mi
16,7 %
jsem neviděl
20 %
jsem neviděl, a nelíbil se mi
0 %
Celkem hlasovalo 30 čtenářů.

Český film žije!

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz