Hlavní obsah
Automobily a vozidla

Jak Fialova vláda přihlíží okrádání motoristů při koupi dálniční známky?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Petr Žoha

dálniční známka

Dávejte si pozor při koupi dálniční známky. Snadno naletíte „podnikatelům“.

Článek

Většina z nás se nějak vyrovnala s poplatkem za užívání dálnice. Mě osobně ale hodně rozzlobilo, že při placení na mě vyskočila částka vyšší, než jsem si pamatoval. 1650 korun za rok? Napadlo mě, že se zdražuje postupně, ale nakonec jsem dohledal, že žádná inflace, prostě jen jiná stránka než oficiální ministerstva dopravy, sponzorovaná pro Google vyhledávání.

Dalším šokem bylo, že jsem nemohl dohledat oficiální stránku. Spousta těch sponzorovaných, dalnicniznamka.cz, digitalniznamka.cz, czdalnice.cz. Nakonec jsem ji našel: edalnice.cz. Řekli byste podvod? Nikoli, podnikání a trvá to už nejméně rok. Část motoristů kromě známky platí navíc služby, o které spíše nestojí. A když to zjistí, nemůže to vzít zpět. Zaplacením je obchod uzavřen, vše legální, jen vaše peníze neskončí v dálnicich, ale u podnikatelů.

Celý problém je v anonymním systému platby. Stačí znát SPZ a zadat na jak dlouho a od kdy. Platba je po vyplnění čehokoli přijata a zapsána do databáze, prostě a jednoduše. Bohužel zneužitelné. Stačí službu zprostředkovat a jen trochu zdražit o cokoli. Nenapádnutelné ani ČOI, natož policií. Jen ten pofidérní příplatek neskončí ve státní kase, ale u provozovatele služby.

Může se však stát, že zaplatíte a provozovatel služby ne, nebo pozdě. V takovém případě budete muset platit pokutu. Může se také stát, že se této služby chytí chytřejší podvodník a kde pak skončí vaše peníze, opravdu netuším.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz