Článek
Poctivě jsem sbíral body v aplikaci Lidl Plus a konečně se dostal na metu 7 777 Kč utracených, což mi vyneslo kupón na slevu 200 Kč při nákupu nad 1 000 Kč.

V aplikaci nebyly uvedeny žádné výjimky, takže jsem si řekl: „Proč si neudělat radost?“ Do košíku jsem přidal basu piv a krabičku cigaret, aktivoval kupón a šel k pokladně.

Při skenování zboží sleva naskočila, ale při závěrečném součtu byla fuč. Pokladní mi řekla, že za to nemůže, že je to systémová záležitost. Byl jsem zklamaný a naštvaný, protože jsem dodržel všechny podmínky uvedené v aplikaci.
Kontaktoval jsem zákaznickou podporu Lidlu s žádostí o vysvětlení. První odpověď mě zklamala – prý sleva nebyla uplatněna kvůli přítomnosti alkoholu v nákupu. To mě naštvalo ještě víc, protože v podmínkách kupónu nebyly uvedeny žádné výjimky. Rozhodl jsem se proto obrátit na Českou obchodní inspekci (ČOI) a DTest, kam jsem zaslal kopie účtenky i kupónu, a zároveň jsem znovu požádal Lidl o nápravu.
Lidl mi následně poslal nový kupón na 200 Kč při nákupu nad 1 000 Kč, ale to mě neuspokojilo, protože jsem takový nákup v týdenní platnosti neplánoval. Při další reklamaci mi však nabídli kupón na 200 Kč při nákupu nad 200 Kč - bingo. Zde si dali dobrý pozor na podmínky. Poděkoval jsem a stornoval přes e-mail stížnosti u ČOI i DTestu.
Přesto však zůstává otázka, jak se k celé situaci postaví ČOI. I přes refundaci se totiž stále jedná o nekalou obchodní praktiku ze strany Lidlu.
Nakonec nejde o těch pár piv a krabičku cigaret, ale o princip. Když obchod slibuje slevu bez výjimek, měl by to dodržet. Jinak to je klamání zákazníka.
