Článek
Jak reklamy úplně míjí svůj cíl: Když muži klikají na podprsenky.
Reklama je mocný nástroj. Měla by přesně zasáhnout naši pozornost, probudit touhu a přimět nás sáhnout do peněženky. Jenže co dělat, když se trefí úplně vedle? Ano, mluvím o těch chvílích, kdy muži zcela ignorují obsah reklamy a místo toho klikají… na podprsenky.
Reklama na auto. Všechno je, jak má být – dynamické záběry, elegantní design, vůně benzínu skoro cítíte z obrazovky. Jenže najednou se v záběru mihne modelka v šatech, která se opře o kapotu. A kde muži klikají?
Představte si muže, který prochází internetem. Hledá nové hodinky nebo nářadí, protože teď už opravdu pověsí tu poličku. Ale ouha – v pravém rohu reklama s modelkou. Na co se podívá? Na hodinky? Ne. Na poličku? Taky ne. Jeho kurzor má vlastní život a míří rovnou k podprsence.
„Já jsem na to klikl omylem,“ hájí se muž, kterého přistihnete, jak obdivně zírá na stránku s podprsenkami. Ale my víme své. To nebylo náhodné. Byla to precizní, chirurgicky přesná akce. Kurzorem se pohyboval jako ostřílený sniper, až zasáhl… košíčky velikosti D.
Markeťáci se snaží. Vymýšlejí hluboké, emocionální reklamy, které by měly muže zaujmout. „Kup si tento vysavač a zachráníš planetu!“ hlásá slogan. Ale pokud vedle vysavače stojí modelka s luxusní podprsenkou, vysavač je ztracený. Planeta taky.
Možná bychom to mužům neměli mít za zlé. Reklamy jsou přece od toho, aby zaujaly, a když něco zaujme, není důležité co. Nakonec, co může být více inspirujícího než to, že se muži díky reklamě na podprsenky dozvídají o módních trendech? Třeba příště najdete svého partnera, jak vám doporučuje nový krajkový model, který zahlédl při „náhodném“ prokliknutí.
A tak reklamy možná svůj cíl míjejí… nebo vlastně ne? Jen ten cíl není úplně tam, kde si marketéři mysleli.