Článek
Každý zákaz a omezení musí někde končit. To je, kromě jiného, zásadní problém. Značky konce omezení nejsou, nebo jsou nahrazeny křižovatkou. Křižovatky jsou často nejasně označeny. Lze je snadno zaměnit za nájezdy z míst mimo vozovku.
Většina řidičů včetně mě, se snaží předpisy dodržovat. ALE to je často bez šance, zejména omezení rychlosti je naprosto nejasné. Těsně za omezením může být radar. Brzdíte a riskujete, že ten za Vámi ví, že to jen zapomenutá značka z přechodného omezení, troubí, problikává, nebo hůře, Vás rovnou nabere zezadu, nebo pak vybrzdí. Pak jedete 30, všichni Vás předjíždí na plné. Jen čekáte na další omezení, ať víte, na čem jste.
Špatné dopravní značení škodí ekologii.
Pokud cestu neznáte, netušíte, kde ubrat před vesnicí. Jsou aplikace, které vás upozorní, ale dívat se stále do mobilu, není vůbec bezpečné. Často je jízda, plyn-brzda, a to je pro spotřebu paliva a emise to nejhorší.
Není kam se odvolat, snad k soudu s dopravou v obci, co Vám tím způsobila škodu, jenže většinou se jedná jen o příčinu vyšší spotřeby a opotřebení brzd.
Neschopnost příslušných orgánů se zde vůbec neřeší, mají vždy pravdu. Pokuta, přestupek, zaplať a škodu si přičti své nepozornosti.
Miliardy aut plýtvají palivem za špatné dopravní značení. Stačilo by málo, aby odpovědnost nesli ti, co jej umisťují a kontrolují.
Nikdo nechce, až na piráty silnic, ostatní ohrožovat, ale právě chyby v umisťování značek, často vedou k jejich ignoraci, ekologickým škodám a často k nehodám. Nebezpečněji osobně jezdím tam, kde žádné značení není a řídím se instinktem a rozumem.