Článek
Svobodní odhalují spiknutí:
Zdá se, že koaliční poslanci mají poněkud selektivní sluch. Na jedné straně slibují odpor proti zákazu spalovacích motorů, na druhé straně při první příležitosti otočí volant do protisměru. Svobodní naštěstí nespí a odhalili, že vláda možná připravuje i další nečekané kroky – například zákaz benzinových sekaček na trávu, dvoutaktních mopedů a možná i elektrocentál poháněných fosilními palivy!
Petiční výbor Poslanecké sněmovny měl v úterý 18. února jedinečnou šanci napravit předchozí selhání vlády a jasně se postavit proti unijnímu zákazu aut na benzín a naftu. Jenže, jak už to bývá, koaliční poslanci se rozhodli, že je lepší věnovat se méně podstatným věcem – třeba přepočítávání brček v kantýně Poslanecké sněmovny. Výsledkem je, že výzvu 55 000 občanů nakonec podpořili jen čtyři z deseti přítomných poslanců výboru. Nebyl mezi nimi ani jeden z přítomných poslanců čtyřkoalice, ta opět ukázala, že když přijde na zelené šílenství, jsou důležitější sliby než skutky.
Libor Vondráček, předseda Svobodných, situaci shrnul velmi výstižně: „Vládní poslanci pošlapali důvěryhodnost slov ministra dopravy Kupky, který slibuje zrušení zákazu spalovacích motorů. Jenže jak se říká – když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají.“
Ministr Kupka se dosud tvářil jako ochránce svobody volby v dopravě, ale jeho činy mluví jinak. Možná si buduje zadní vrátka pro kariéru po politice – třeba v oboru elektromobilních dobíječek, nebo jako poradce pro výběr udržitelných jednokolek.
Ekonomka a členka Svobodných Markéta Šichtařová také varovala, že dosažení bezuhlíkové ekonomiky je fyzikálně nemožné. „Obnovitelné zdroje zatím nemohou fungovat bez fosilních paliv. Možná na to jednou EU přijde, ale až bude pozdě a my budeme jezdit do práce na solárních saních,“ poznamenala s nadhledem.
Když už mluvíme o automobilovém průmyslu, manažer české automotive společnosti Petr Tulis také varoval, že politická rozhodnutí jdou proti přirozenému vývoji inovací a poptávce zákazníků. Firmy investují miliardy do elektromobility, přičemž realita ukazuje, že lidé dávají přednost vozům, které nevyžadují třicetiminutovou pauzu po každých 300 kilometrech.
A tak nám nezbývá než se ptát – co bude dál? Zákaz krbových kamen? Povinné měření uhlíkové stopy domácích koček? Jedno je jisté – Svobodní budou dál bojovat za svobodu volby, ať už půjde o auta, sekačky nebo elektrocentrály. A my se můžeme jen modlit, aby v Bruselu neprosadil někdo návrh na zákaz humoru – protože jinak by to s naší budoucností bylo vážně vážné.