Hlavní obsah
Příroda a ekologie

Ekologické praní a sušení

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: pixabay

Při přechodu na ekologickou domácnost jsem jako první řešila praní…

Článek

Při přechodu na ekologickou domácnost jsem jako první řešila praní. Ekologické alternativy (Sonnet, Tierra Verde atd.) jsou pro mě drahé. Začala jsem tedy prát pouze v mýdle (výborné je kokosové, lze použít i žlučové či jádrové), které si nastrouhám najemno. Dávkuji 1-2 lžíce mýdla na plnou pračku. Jelikož máme u nás měkkou vodu, stačí mi pouze mýdlo, v případě tvrdé vody je třeba k mýdlu přidat cca 1 lžičku prací sody.

Pokud jsou na prádle odolnější skvrny, předeperu je žlučovým mýdlem anebo (v případě většího znečištění) přes noc namočím do roztoku teplé vody s trochou prací sody.

Při přechodu na ekologické praní je dobré vyčistit pračku, stačí ji pustit naprázdno na nejvyšší teplotu, ždímání lze vypnout (pokud to vaše pračka umožňuje). Může chvilku trvat, než se z prádla vyperou zbytky starého pracího prostředku, bílé prádlo může přechodně trošku zešednout, ale po určité době se vše upraví.

Prádlo suším venku na sušáku z okna, v zimě jej nechám venku okapat a dosuším na skládacím sušáku doma.

Po uschnutí prádlo pouze složím, žehlení jsem prováděla pouze u látkových roušek kvůli dezinfekci.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz