Hlavní obsah
Příroda a ekologie

Třídění odpadu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay

Třídění odpadu je jeden z prvních kroků k udržitelnosti…

Článek

Úplně první věc, kterou jsem začala dělat, jakmile jsem měla svou vlastní domácnost, bylo důsledné třídění odpadu. Prvně jsem se s tím setkala na táboře v devíti letech, do té doby jsem netušila, že by se odpad měl třídit. Pokoušela jsem se k tomu přemluvit mamku, ale ta to tehdy odmítla (dnes už také třídí).

Zprvu jsem třídila jen papír, plasty a sklo, vše jsem dávala do papírových krabic, které jsem čas od času měnila, když se roztrhaly. Později jsem začala i s tříděním bioodpadu, kovů, elektroodopadu a věcí, které by se mohly někomu hodit (oblečení, věci z domácnosti, tašky, knihy atd.).

Jak to mám doma zařízené dnes? V pokoji u psacího stolku mám koš na papír, přišlo mi praktické ho mít zde, protože právě tady nejčastěji papír vyhazuji. V kuchyni mám jeden dvoukomorový koš (na plasty a směsný odpad), pak speciální odvětrávaný koš na bioodpad a plastovou krabičku (bez víčka) na kovy. Skla mám málo, proto jej odnáším do kontejneru hned, stejně tak elektroodpad. Mám-li nějaký odpad, který patří do sběrného dvora, domluvím se s příbuzným na odvozu. Věci, které by se mohly ještě někomu hodit, obvykle odnáším do bílého kontejneru Textil-eco, případně někomu daruji.

Do odpadkových košů nepoužívám sáčky (s výjimkou směsného odpadu, tam zužitkuji malé plastové sáčky), když je to potřeba, vymyju je teplou vodou s trochou octa (ten je lehce vydezinfikuje). Bioodpad vynáším do komunitního kompostéru, už jsem z něj několikrát měla kompost na zahrádku.

A jak třídíte odpad vy?

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz