Článek
Jak to celé začalo?
Firma Brašnářství Tlustý vyrábí a prodává luxusní kožené zboží déle jak 10 let. Za tu dobu si získala tisíce věrných zákazníků. Ale to, co se stalo nedávno, nad tím zůstává rozum stát. Vše začalo nevinně v srpnu letošního roku oznámením majitele firmy Brašnářství Tlustý na sociálních sítích o tom, že se řítí do insolvence a potřebují urgentně pomoc od zákazníků, kteří si mají kupovat jejich zboží.
Zneužívat pomoci není v pořádku
I já občas na takovéto výzvy reaguju, obzvlášť pokud jde o drobné podnikatele, kteří si dle mého zaslouží podpořit. Trable mohou postihnout kohokoliv. A právě z toho důvodu v tomto případě mnoho lidí vyslechlo nářky majitele a e-shop najednou frčel na plné obrátky. Jenomže se ukázalo, že je to lež.
Brašnářství Tlustý krachuje, ale vlastně vůbec
Zaráží mě, kam až jsou lidi schopni zajít, někteří se zkrátka neštítí ničeho. Nakonec to totiž s insolvencí bylo tak trochu jinak. Na povrch postupně začaly vyplouvat další souvislosti. S tou insolvencí to nebylo tak horké a žádná firmě nehrozila. I když jak se říká „špatná reklama – taky reklama“, ale v tomto případě to podle mě spíš neplatí.
Proč tohle všechno?
Nechápu, proč firma zvolila ke své propagaci prachsprostou lež a dost by mě zajímalo, jak se jim po téhle aféře bude do budoucna dařit. Firma se asi jen snažila za každou cenu získat další zákazníky a zvýšit své tržby. Jelikož ale šlo o nekalé obchodní praktiky, někteří zákazníci dokonce podali podnět České obchodní inspekci. Celá tahle kauza tak ukazuje nejen na sílu, ale i nebezpečí sociálních sítí.