Hlavní obsah
Automobily a vozidla

Dvě Češky mají šanci vyhrát rallye Dakar. Pojedou s velmi unikátním autem

Foto: Pisalek 00

Duckar - Citroen 2CV Sahara

Vyrazit na nejtěžší rallye světa s autem, které nemá výkon ani 30 koní? Tak přesně tohle letos udělaly dvě Češky, které jako první v historii Dakaru dojely s veteránským Citroenem 2CV do cíle.

Článek

A protože s jídlem roste chuť, rozhodla se Bára Holická s kámoškou Luckou Engovou, mimochodem sestrou Tomáše Engeho, že tentokrát svoji kategorií vyhrají. Na tiskovce to sice říkaly tak trochu tajemně a skromně, ale jedno je jisté. Tentokrát jim nebude stačit „pouze“ dojet. Tentokrát chtějí i závodit a pokusit se vyhrát svoji kategorii. I proto nejednou s původní „kachnou“, ale s dvoumotorovým speciálem Citroen 2CV Sahara.

Citroen 2CV Sahara a Duckar team na tiskovce

Foto: Pisalek 00

Duckar

Auto představily před pár dny na tiskové konferenci v Praze, kde si s novináři povídal i mistr všech mistrů na „kachny“ Tomáš Neruda. Ten je hlavním strůjcem všech úprav a originálních technických řešení na autě. Grafiku dodal nové „kachně“ opět Josef Rataj. A protože tentokrát by měly být v „Duckar“ designu i kombinézy obou holek, není pochyb o tom, že na Dakaru budou opět budit nemalou pozornost. A čím že to tedy pojedou?

Dva motory, jeden plyn

Foto: Pisalek 00

Duckar

Bára bude tentokrát sedět za volantem dvoumotorové verze modelu Citroen 2CV, který má přívlastek Sahara. Model byl představen v roce 1958 a byl určen pro francouzské naftaře pracující v Africe. Model Sahara byl schopen překonat stoupání až 40 % a vyvinout rychlost až 100 km/h. Zajímavostí je, že oba motory pracují naprosto nezávisle a řídí se jedním plynovým pedálem. Stejně tak obě převodovky se ovládají jednou řadicí pákou. Od řidiče to vyžaduje trochu cviku, ale jak Bára na tiskovce uvedla, maká na tom a ovládat tohle speciální auto ji problémy dělat nebude.

Výzva pro Tomáše Nerudu

Největší problém byl ale prý právě v tom, že pro správné řazení musí být obě převodovky vůči sobě ve stabilizované poloze. Musely se tedy použít tvrdší silentbloky a stabilizátory, a to vše důkladně prověřit a seřídit. Tomáš Neruda měl opravdu hodně zamotanou hlavu. Vzhledem ke zvýšenému výkonu (každý motor má objem 760 cm3 a celkový výkon může dosahovat až 100 koní), bylo nutné upravit podvozek, který dostal závodní nastavitelné Koni tlumiče. Důležitou roli hraje také chlazení zadního motoru. Proto doznala „kachna“ několik karosářských změn, kdy např. přibyly chladicí žábry v horní části zadní partie či speciálně tvarované zadní víko usměrňující proud chladicího vzduchu k ventilátoru. O tom, že se myslelo na každý detail, svědčí nastavení vyprošťovacích pomůcek tzv. waflí, taktéž usměrňujících proud vzduchu do zadní části.

Zdroj: Duckar; Citroen; Life24.cz

Anketa

Tak co myslíte? Jak holky s dvoumotorovou, a tedy téměř létající, „kachnou“ dopadnou?
Dojedou, ale první nebudou
58 %
Nedojedou. Zradí je technika
16,1 %
Budou první, o tom není pochyb
25,9 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 669 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz