Hlavní obsah
Automobily a vozidla

Podvody a úplatky na STK aneb vyfotím vám to z druhé strany, mrkal na mě spiklenecky technik

Foto: Pisalek 00

Prasklý nárazník

O tom, že na STK to někdy není úplně férová hra, se mluví už dlouho. Někdo projde s vrakem auta, jiný neprojde proto, protože má na čelním skle nalepené staré dálniční známky. Zažil jsem to v reálu.

Článek

Stala se mi nedávno taková nemilá věc. Do auta partnerky narazila zezadu druhá řidička. Bylo to téměř v nulové rychlosti, na parkovišti nákupního centra, takže se vlastně nic moc nestalo. Tedy nic. Praskl zadní plastový nárazník. Prasklina o délce cca 7 centimetrů nevypadala nijak hrozivě. Vlastně to nebylo ani moc vidět. S opravou jsem si nedělal hlavu. Auto je starší a kvůli takové drobnosti nemá cenu jezdit do servisu. Chyba lávky.

Shodou okolností totiž u auta končila platnost technické prohlídky, takže jsem vyrazil na STK, abych s autem absolvoval povinnou kontrolu. Partnerka jezdí s autem pouze na nákupy a s dětmi do školky, takže i po sedmi letech je auto jako nové se skutečným nájezdem 20 tisíc kilometrů. Navíc s pravidelným servisem, takže žádné problémy jsem na STK vůbec neočekával. Jenže problémy přišly.

Přišel ke mně technik a sdělil mi, že auto je nezpůsobilé provozu. „Ne ne, moje je támhle to žluté auto,“ povídám v domnění, že se technik spletl. „Ano, právě o tom žlutém autě mluvím,“ odvětil s kamennou tváří technik. Během následujícího krátkého rozhovoru mi sdělil, že prasklina na nárazníku může být nebezpečná pro chodce a že by měl auto označit jako nezpůsobilé provozu. Že by na nárazník měl nalepit nějaké nálepky a že dostanu měsíc na to, abych závadu odstranil. Prý by ale měl řešení.

Nechápal jsem, co chce řešit, za mě to byla spíše estetická záležitost, než že by auto mohlo ohrožovat chodce, ale na „řešení“ jsem byl pochopitelně zvědav. „Mohl bych to nafotit z druhé strany, aby to nebylo vidět,“ usmíval se spiklenecky a mně začínalo být jasné, kam celý rozhovor směřuje. Dohodu jsme neuzavřeli. Jsem zastáncem toho, že pravidla se mají dodržovat, takže jestli auto odporuje pravidlům a není způsobilé provozu, ať to tak označí.

Auto už je opravené, nálepka vylepena, takže je vše v pořádku. Určitá pachuť z celé situace ale zůstala. Ostatně, kdyby vás zajímalo, proč po našich silnicích jezdí přestárlá auta, poslechněte si rozhovor s tajemníkem Svazu dovozců automobilů. Jeden z důvodů je totiž podle něj stav na některých stanicích technické kontroly. Ale možná se brzo začne blýskat na lepší časy. Ministerstvo dopravy, společně s policí, má na STK dohlížet, tak uvidíme, jestli spiklenecké pomrkávání techniků na STK zmizí, nebo zda je to jen nějaký předvolební „výkřik“. Za mě je v pořádku, že se na silnice nesmí pouštět auta, která ohrožují ostatní účastníky silničního provozu. Ale mělo by být jasně dané, kdy ano a kdy ne. Rozhodně by to nemělo být o tom, že se „něco nafotí z druhé strany“.

Anketa

Máte nějaký podobný zážitek z STK?
Ano, bylo mi naznačeno, že by moje auto mohlo projít, kdybych nabídl úplatek
36,4 %
Ne, nikdy jsem se s podobným jednáním na STK nesetkal
63,6 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 22 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz