Hlavní obsah
Nakupování

Smrskflace: Pro levnější potraviny musíme v supermarketech pokleknout

Foto: Pixabay

Supermarket

Víte, kde jsou v supermarketech většinou ty nejlepší ceny? Jsou dole. Tam úplně dole. Tak úplně dole, že se k nim starší lidé mnohdy ani nesehnou.

Článek

Představte si následující scénu. Vstoupíte do supermarketu s jasným plánem – koupit mléko, rohlíky a něco na večeři. Jenže už u vchodu vás vítá lákavá vůně čerstvého pečiva, výhodné „megabalení“ čokolády a křiklavé cedule s akcemi, které ve vás vzbudí pocit, že pokud teď hned nekoupíte pět jogurtů, do rána zkrachujete. A než se nadějete, váš vozík je plný věcí, které jste vůbec nechtěli.

Čím níže, tím levněji

Ale pokud jste jeden z těch odvážných, kdo se skutečně snaží ušetřit a nenechat se vtáhnout do supermarketových triků, čeká vás ještě jedna výzva. Víte, kde jsou ty nejlepší ceny? Ne, nejsou v akčních letácích ani na velkých pestrobarevných cedulích. Jsou dole. Tam úplně dole. Tak dole, že pokud si pro ně chcete sáhnout, měli byste si přibalit karimatku a kolenní chrániče. Ostatně, mluvilo se o tom i na ČT, kde se v pořadu Události komentáře řešila tzv. „Smrskflace“

Klekni a šetři!

Ano, je to tak. Supermarkety si dobře spočítaly, že starší lidé, kteří obvykle hledí na cenu nejvíce, už nemají tolik síly se pro levnější zboží ohýbat. A tak ho umístili tam, kam jejich záda prostě nedosáhnou. Geniální, že? A pokud už se některý senior odhodlá k akrobatickému výkonu a pokusí se sáhnout pro levnější máslo ukryté za bednou nejdražšího bio-eko-artesánského produktu, riskuje, že ho už nikdo nenajde, dokud se nebudou před Vánoci měnit regály.

Sázka na impulzivní prodej

Tento systém je navíc dokonale promyšlený. Zatímco mladší generace nakupuje v poklusu a popadne většinou to první, co je v úrovni očí a peláší k pokladně, senioři nemají šanci. A tak místo aby se jim levné zboží umístilo tam, kde by na něj pohodlně dosáhli, musí si pro něj doslova pokleknout. A kdo ví, třeba se jednoho dne dočkáme i supermarketových klekátek u nejlevnějších konzerv.

Psychologie prodeje

Obchodní řetězce totiž moc dobře vědí, že lidé nakupují impulzivně. Když spěcháte, nebudete se přece hrbit k podlaze jako archeolog, abyste našli levnější verzi kečupu. Prostě sáhnete po tom, co je nejblíž, a jdete dál. A přesně na to hrají – luxusní produkty a dražší značky umístí do výšky očí, levnější schovají na úroveň podlahy a úplně nejhorší blafy – ty patří rovnou ke stropu.

Levné těstoviny najdete často o „patro“ níže než ty dražší

Zkoušeli jste někdy v supermarketu najít základní balení těstovin, které nestojí jako dovolená v Toskánsku? No jasně, najdete je úplně dole. A pokud chcete nejlevnější rýži? Musíte si k ní kleknout. Protože kdo by se shýbal pro pár ušetřených korun, když nad vámi visí „prémiová“ rýže s obrázkem italské babičky, která ji určitě ručně loupala na kamenném mlýnku?

Revoluce přichází: vybavte se na nákup jako profesionál!

Pokud chcete být na tuhle supermarketovou psychologickou válku připraveni, nezbývá vám než se vybavit. Příště do obchodu jedině s chrániči na kolena, čelovkou a teleskopickým drapákem. Nebo si najměte dítě, které pro vás levné potraviny vyloví – ideálně za menší provizi ve formě lentilek.

A pokud máte v rodině někoho, kdo už se pro levné zboží neohne, nezapomeňte mu ho podat. Protože když to neuděláte vy, supermarket to za vás rozhodně neudělá.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz