Hlavní obsah
Názory a úvahy

Varaďa do hokejové Sparty? A bude to stačit, myslíš?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pisalek 00

Hokejové Spartě to nevyšlo ani letos. Další rok s heslem „Nezastavíš“, kdy se Sparta zastavila a titul do Prahy nevrátila. Je vůbec šance, že se tak někdy stane? Pomohl by trenér Varaďa a omlazený tým?

Článek

Dětství jsem strávil na Letné. Na fotbalový stadión jsem to měl tři minuty, do holešovické haly na hokej pěšky přes Stromovku deset minut. Klubová příslušnost tedy byla už od mala jasná. A i když jsem na fotbalové Spartě zažil jako divák nádherné zápasy, například ten s Barcelonou v roce 1985, kdy Sparta sice prohrála 1:2, ale pro české fanoušky to byl fotbalový svátek, více mě bavil hokej.

Sparta čeká na titul už 17 let

Více jsem fandil hokeji, a to mi zůstalo až do dneška. Jenže poslední titul jsem jako fanoušek oslavil ještě ve zmíněné holešovické hale v roce 2006/2007. A to je už tedy sakra dlouho. V posledních letech to sice téměř každou sezónu vypadá tak, že „letos už to musí klapnout“, ale neklaplo to už dlouhých 17 let. A kdo ví, zda někdy vůbec klapne.

Snový kádr titul nedělá

Přitom Sparta má skoro každý rok kádr snů. Na trenérských postech se střídají trenérské špičky (až na výjimky), hraje se v nejmodernější hale v Česku, návštěvnost je skvělá, tak v čem je zakopaná hokejka?

Sparťanům chybí hlad. Mají se jak v bavlnce

Co hokejový fanoušek, to hokejový odborník. Alespoň v Česku se zdá, že tomu tak je. A tenhle „board“ odborníků radí, že Spartu může dovést k titulu pouze trenér Varaďa a omlazený hráčský kádr. Jenže – dá se v českých podmínkách vůbec postavit ještě lepší, resp. kvalitnější, kádr? Asi už moc ne. Ale možná by se dal vytvořit kádr, který bude mnohem hladovější. Sparta v semifinále totiž nehrála špatně. Chtěla ale míň než Třinec. Jeden gól v poslední sekundě, druhý gól minutu před koncem. To byly zlomové okamžiky. Okamžiky, kdy bylo vidět, že Třinec strašně chce a Sparta se už vidí ve finále.

Varaďa jako poslední instance?

A pak ještě zůstává trenér. Za mě bylo duo Gross s Hořavou naprosto ideální a myslím, že kdyby místo nich seděl na lavičce pan Varaďa, ten gól v poslední sekundě dostala Sparta taky. Varaďa je jeden z nejlepších českých trenérů. Otázkou ale zůstává, zda by jeho angažování na titul stačilo. Podle mě nikoliv. Sparta by měla, i za cenu dvou slabších sezón, nasazovat mladší hráče, kteří budou hladoví a na ledové ploše nechají duši. Prostě hráče, kteří se s heslem „Nezastavíš“ stoprocentně ztotožní a bude to na nich vidět. Známá jména hráčů a jejich stotisícové platy samy o sobě titul nepřinesou. Hráči by měli být hladoví. Jen tak bude mít sparta šanci.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz