Hlavní obsah
Finance

Za hloupost se platí. Za aplikaci za 119 korun mi banka strhla 619 korun. Prý je to však v pořádku

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pisalek 00

Aplikace

Na čem banky vydělávají nejvíce? Mohlo by se zdát, že v principu asi na úvěrech. Mně ale někdy připadá, že je to spíše na hlouposti, nepozornosti a rezignaci svých zákazníků. Mám s tím osobní zkušenost.

Článek

Po nákupu nového auta mi palubní infotainment nabídl možnost stáhnout si různé aplikace. Některé aplikace ještě v letošním březnu v  Česku nefungovaly, například Pay to Park a Pay to Fuel, ačkoliv podle automobilky od letošního ledna fungovat měly, nicméně podle poslední zprávy z automobilky by měla aktualizovaná aplikace nyní už sloužit jako jednotná platforma pro majitele všech současných kompatibilních modelů Škoda. I tak jsem si ale „svoji“ aplikaci našel a rozhodl se ji koupit. Cena 119 korun se zdála více než příjemná, takže jdu na to.

Eura nebo koruny? Karta nebo banka?

Jenže ve Smart bundle apps nejde zadat platební karta, takže je potřeba částku uhradit převodem z účtu. Navíc, cena v aplikaci byla uvedena v korunách a nešlo přepnout na platbu v jiné měně, například v eurech. Ukázalo se však, že právě tohle bylo pro celou transakci klíčové. V tu chvíli jsem totiž udělal chybu.

Čtěte obchodní podmínky

Ano, byla to moje chyba. Byla chyba, že jsem se spoléhal na informace z aplikace a počítal s tím, že 119 korun je to jediné co za aplikaci zaplatím. Nenapadlo mě totiž v této souvislosti studovat ceník banky a zjišťovat, zda za platbu 119 korun do Lucemburska nebudu platit nějaké extra poplatky. Jenže platil. A obchodní podmínky o tom navíc mluví. O co jde?

Záludnost „SEPA“ platby

Jde o to, že když zadáte platbu do zahraničí, tzv. SEPA platbu, banka vám strhne poplatek ve výši 1 % nejméně však 500 korun. Takže se stalo, že za platbu 119 korun mi bylo strženo nejen oněch 119 korun, ale ještě poplatek ve výši 500 korun. Celkem jsem tedy zaplatil 619 korun za něco, co stálo 119 korun. To je docela úlet, co myslíte?

Je to chyták, nebo skutečný náklad banky?

Přitom prý stačilo do kolonky „Měna“ zadat „EUR“ a bylo po problému. Bez ohledu a to, že nemám eurový účet. Banka by přeci i v takovém případě převáděla koruny na eura. Takže podle mě je to takový malý chyták. Eura mít nemusíš, ale když necháš v kolonce „Měna“ uvedeno „CZK“, strhneme ti 500 korun.

Foto: Pisalek 00

Chat s bankou

Důvěřuj, ale prověřuj…

Není to chyba ani automobilky, ani banky. Je to chyba moje. Ale ruku na srdce. Vždy se díváte do obchodních podmínek, když platíte například nějakou streamovací službu a třeba vám neprojde platba kartou? Jestli ano, klobouk dolů. Na vás si žádná banka se svými poplatky rozhodně nepřijde…

Anketa

Stalo se vám někdy něco podobného?
Ano, stalo. Obchodní podmínky jsem až tak detailně nečetl.
85,7 %
Ne, nestalo. Obchodní podmínky banky znám nazpaměť
14,3 %
Celkem hlasovalo 7 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz