Hlavní obsah
Automobily a vozidla

Zkusil jsem si nové testy z autoškoly. Nové otázky jsou hloupé a zbytečné. Stejně jsem pohořel

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Jan Smékal

Řidičský průkaz

Potřebuje zájemce o řidičák odpovědět v testech správně na otázku, kde mu vydají kartu řidiče, nebo jak rychle může jet koloběžka? Ano, potřebuje. Jinak testy neudělá. Od letošního března tak bude v testech 35 nových otázek.

Článek

Na českých silnicích to nevypadá zrovna moc růžově. Počet aut roste, agresivita některých řidičů stoupá, stáří českého vozového parku patří k nejvyšším v Evropě. To není zrovna ideální situace k tomu, aby se snižovala nehodovost a na silnicích rostla bezpečnost provozu. Vyvíjejí se proto i další silniční pravidla, která by měla reflektovat současnou situaci. Od března to pocítí i uchazeči o řidičský průkaz, kteří se v testech setkají s novými otázkami. Je jich 35 a snadné podle mě rozhodně nejsou. Navíc, dle mého názoru, je smysl některých otázek poněkud diskutabilní.

Věděli byste například, co znamená tato značka?

Foto: Pixabay

Dopravní značka P+D (IP 13f)

Možnosti jsou klasicky tři:

1. Parkoviště, které je určeno pro parkování vozidel, jejichž řidič odtud bezprostředně pokračuje v jízdě jako cestující v jiném vozidle v rámci spolujízdy.

2. Parkoviště, které je určeno pro parkování vozidel, jejichž řidič pokračuje v jízdě veřejnou dopravou.

3. Parkoviště, které je určeno pro zastavení vozidel za účelem vystoupení přepravovaných dětí před školou.

Chyboval jsem 5×

Jak je uvedeno výše, nových otázek je 35 a nevypadají vůbec snadně. Sám jsem si zkusil na nové otázky odpovědět a z 35 jsem jich 8 nevěděl. Odpověď jsem proto tipnul a „trefil“ jsem se ve třech případech. Z 35 otázek jsem tak měl 5 otázek špatně. Na úspěch při skládání řidičské zkoušky by to tedy asi nebylo.

Zbytečné otázky ?

Zaskočila mě například otázka na téma defenzivní jízdy, nebo třeba otázka, která zjišťuje, zda víte, jaká je maximální povolená konstrukční rychlost elektrokoloběžky, kterou je možno řídit bez řidičského oprávnění. S údivem jsem přemýšlel i nad otázkou tázající se, kde si řidič může požádat o vydání karty řidiče sloužící pro zaznamenávání doby řízení, bezpečnostních přestávek a doby odpočinku?

Praxe by byla užitečnější

Za mě by se v autoškolách měli spíše zaměřit na zvýšení počtu praktických jízd v reálném provozu. Každá hodina v pražské zácpě dá podle mě žadateli o řidičský průkaz mnohem více než to, jestli bude vědět, kam si může dojít pro kartu řidiče. Ale to je pouze názor řidiče lajka. Nicméně i tak se musím zeptat, zda bude skutečně toto potřebovat vědět žadatel o řidičák. Skutečně to je pro jeho znalosti řízení důležité? Kolikrát za život si pro kartu řidiče půjde?

Opravdu bude tohle potřebovat řidič osobního vozu? Možná ano. Tak snad se nové testy pozitivně propíší na bezpečnější situaci na našich silnicích. Opravdu bych si to přál.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz