Hlavní obsah

Dopis čtenářky: Seznamka a diskriminace kvůli vzhledu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: pixabay.com

Přišla mi spousta dopisů reagujících na můj článek o diskriminaci na základě vzhledu, které musí čelit spousta žen na internetových seznamkách. Jeden z nich jsem se se svolením autorky rozhodl zveřejnit.

Článek

Dobrý den,

se zájmem jsem si přečetla váš článek o tom, jak muži na seznamkách diskriminují některé ženy na základě vzhledu. Bohužel jsem jednou z takto poškozených, proto jsem moc ráda, že se nějaký novinář touto problematikou zabývá.

Je mi 34 let a po několika životních fázích, kdy jsem hledala sebe samu, se identifikuji jako žena. Bohužel, též jako heterosexuální žena, což mi ve světě, ve kterém se na nás ze všech stran valí toxická maskulinita mužského světa, nedává moc možností výběru, pokud jde o typ partnera. Nikdy jsem nepřikládala významnou váhu svému vzhledu, myslím, že disponuji hodnotnějšími kvalitami, které bohatě vynahradí to, že nemám úplně standardní postavu, vlasy nebo že mám víc piercingu, než je obvyklé. Angažuji se na poli aktivismu, ať už jde o diskriminované menšiny, ochranu klimatu nebo nerůstovou ekonomiku. Myslím si, že za své kvality a aktivity mám nárok na kvalitního životního partnera, kterého ale stále nemohu najít.

Na internetových seznamkách fotografii nemám, protože kladu důraz právě na jiné kvality své osobnosti. Jenže když si s někým začnu psát a nastolovat témata, která jsou pro mě důležitá a pro která žiji, mám pocit, že dotyčné muže to vůbec nezajímá. A stále si jako kolovrátek píší o fotku. Jenže když jim fotku pošlu, tak konverzace ustane.

Proto bych určitě uvítala možnost, kdyby bylo možné takové muže někde nahlašovat. A určitě by nemělo zůstat jen u jejich mazání ze seznamek či internetu. Nevím, jestli naše zákony pamatují na diskriminaci na základě vzhledu, ale ten, kdo utne konverzaci bezprostředně po poslání fotky, by se rozhodně měl nějakým orgánům nebo organizacím zodpovídat. A měl by přijít i trest.

Pokud vyvinete nějakou iniciativu tohoto typu, ráda se připojím a zapojím do toho početnou aktivistickou síť.

S pozdravem

Lea Grulich

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz