Hlavní obsah

Faux pas kampaně Pirátů ohledně menstruačních pomůcek

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Česká pirátská strana

Piráti jsou těmi posledními, koho bych chtěl vinit z vyžilého konzervatismu opírajícího se o staré a překonané myšlenky. Ale právě proto bych chtěl upozornit na jedno faux pas, kterého se dopustili ve své kampani.

Článek

Člověk může mít pochopení pro marketingové zkratky a říkal jsem si, zda moje pohoršení nad statusem České pirátské strany není kritikou za každou cenu. Zvláště když tato strana je v oblasti sebereflexe nesmírně zdravá, o čemž svědčí zhnusení, které ve Straně vyvolalo nedávné použití obratu „bylo to o prsa korejské ženy“, kterého se dopustil Mikuláš Ferjenčík, který spolu se svou sestrou Olgou Richterovou patří ke konzervativnímu křídlu strany. Zcela oprávněně za to dostal pořádný kartáč od senátorky Adély Šípové a následně celé členské základny.

Jenže grafická kampaň, jejíž ukázku vám předkládám na obrázku, byla dozajista schválena širším kolektivem, což je trochu ostudné. Právě mladá moderní progresivní politická síla, kterou Piráti jsou, by měla stát v čele osvěty a nedopouštět se zjednodušení, která zcela opomíjí existenci diskriminovaných menšin. A v době , kdy už vědci i společnost ve vyspělých západních zemí vzali na vědomí skutečnost, že menstruace se zdaleka netýká pouze žen, je takto formulovaná kampaň skutečně krokem zpátky kamsi do normalizačních let.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz