Hlavní obsah
Názory a úvahy

Kdo je skutečným morálním vítězem fotbalového mistrovství světa?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované.

Foto: Pixabay.com

Rozhodl jsem se seznámit vás ve své krátké úvaze s tím, jaké hodnoty by skutečně měly vítězit při sportovním zápolení nejen na fotbalovém mistrovství světa.

Článek

Musím se přiznat, že sport sleduji jen okrajově. Zápolení mezi zeměmi o medaile považuji za překonané a v dnešní době vytváří pouze záminku k vypjatému nacionalismu. Zvláště u zemí Evropské unie jde o značný archaismus, kdy si místo sestavení jednotné reprezentace hraje každý stát na vlastním písečku.

Ale zaznamenal jsem, že i do sportu začíná pronikat jednání, které může inspirovat nás všechny. I při fotbale, při tom sportu, který sledují hlavně méně vzdělaní jedinci, kteří své fandění používají jako recept k léčení komplexů.

Koutkem oka jsem tedy viděl záznam z utkání mezi Německem a Japonskem. Na hřišti zřejmě vyhrálo Japonsko, ale pro mě je výsledek tohoto utkání jiný. Německý tým před zápasem podpořil LGBT komunitu, patří i k týmům, které často poklekávají na podporu boje proti rasismu. A zatímco Německo nasadilo multikulturně složený tým dávající jasně najevo kladný přístup k diverzitě, Japonsko se zmohlo na sestavení etnicky homogenního družstva. Je mi jedno, kdo lépe kopal do meruny, ale pro mě je jednoznačným vítězem Německo, které svým příkladem přineslo cenné morální body do tabulky celého našeho evropského společenství.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz