Hlavní obsah
Práce a vzdělání

Proč nebudu pracovat více než čtyři dny v týdnu

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Seznam.cz

Zjistil jsem, jak důležité je v životě mít rovnováhu mezi pracovním a osobním životem.

Článek

Za deset let pracovního života mám za sebou několik různých zaměstnání s různorodou pracovní dobou. Vyzkoušel jsem si osmihodinové i dvanáctihodinové plné úvazky.

Velkou zkušenost jsem si prožil v zaměstnání, kde jsem měl podle smlouvy stanovenou pracovní dobu od pondělí do pátku na osm hodin denně, avšak téměř každý den nám byl nařízen přesčas, kdy kolikrát se z osmihodinové doby stala dvanáctihodinová. Přesčasové hodiny se sčítaly a já zjistil, že moje pracovní doba se nezastaví ani o víkendu. Je potřeba dodat, že každá hodina navíc byla zaplacena a  měsíční výdělek se pohyboval na dvojnásobku průměrné mzdy. Já však i přes nadstandardní ohodnocení trpěl. Ne kvůli náplni práce nebo kolegům. Pouze jsem měl pocit, že nemám na nic čas. Cítil jsem, že nemám prostor se dostatečně věnovat rodině, nebo také sám sobě. Jediná výhoda tohoto zaměstnání byla, že jsem domů nosil slušné peníze. To se však na spokojenosti rodiny moc neprojevilo, ba naopak.

Rozhodl jsem se tedy, že místo opustím a najdu si zaměstnání s pevnou pracovní dobou, kde mi umožní mít více volna. Zajímavé bylo, že moji bývalí nadřízení nedokázali přijmout skutečnost, že neodcházím kvůli příjmům nebo vztahům v práci, ale z důvodu nedostatku volného čas. Předtím mně však nabídli nejen vyšší plat, ale také nadstandardní benefity, které dostávali pouze dlouhodobí a loajální zaměstnanci. Do dnešního dne nezapomenu na jejich výrazy, když jsem jim tuto, podle nich velkorysou nabídku, odmítl. Nedokázali pochopit moje důvody, jelikož jediné, co je zajímalo, byly hmotné statky.

V dobrém jsme se rozloučili a po nějaké době jsem si našel zaměstnání s ideální pracovní dobou. Pokud jste si doteď mysleli, že pracuji na zkrácený úvazek, není to pravda. Nastavení mojí pracovní doby je turnusové, pracuji čtyři dny po sobě dvanáctihodinové směny, po kterých následují 4 dny volna. A já musím uznat, že mně to extrémně vyhovuje. Za tu dobu si stihne člověk odpočinout jak mentálně, tak fyzicky, přičemž může strávit čas se svou rodinou nebo provádět jiné aktivity. A potom všem se člověk může také těšit do práce.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám