Hlavní obsah
Láska, sex a vztahy

Svět se na vás díval s obdivem. 17. listopad a milostný dopis z Tinderu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Purple Mag/Stable Diffusion

Tinder je místo, kde dobrovolně být nechcete. Spousta marných konverzací, při kterých někdy pochybujete, zda si lidstvo vůbec zaslouží přežít jakoukoliv apokalypsu. Někdy vás ale může potkat i milé překvapení.

Článek

Skeptici a negativisté, ať možná raději přestanou číst. Nebude jim z tohohle psaní dobře. Ale mě docela potěšilo…

Měla jsem na Tinderu propojení s Valentinem, kudrnatým 46letým softwarovým inženýrem, který má na profilu napsáno, že žije v Portoriku. V Praze je prý na týden.

„Žiješ v nádherném městě,“ píše mi na úvod a ptá se, jestli pocházím přímo z Prahy. Tuhle otázku už jsem v minulosti dostala několikrát.

Další otázka je ale zajímavá: „Narodila ses za komunismu?“

Asi se zajímá o historii. Píšu, že ano, ale že jsem v něm žila jen rok a půl, než přišla Sametová revoluce, jejíž výročí se - mimochodem - slaví tenhle týden a radím mu, že se může jít v pátek podívat na Národní třídu.

Svět se na vás tehdy díval s obdivem. Pamatuji si to dobře, píše Valentin, který byl v té době teenager.

Oponuji mu, že my Češi se jako národ historicky moc nepovažujeme za hrdiny a nemáme moc vysoké seběvědomí.

„Jste zároveň východoevropané, tak mě nepřekvapuje, že jste skromní a rezervovaní. Ale revoluce bez jediné kapky krve, to by vám mohl leckterý národ závidět,“ nepřestává s obdivem Valentin.

Konverzaci ale netlačí, ani nenabízí, že bychom se potkali. Je tu krátce a já odjíždím z Prahy. Naše setkání zůstane jen u toho online.

Bylo to krátké, ale vlastně velmi milé. Vidět se někdy očima cizinců nás může alespoň trochu osvobodit od toho sebemrskačství, k němuž máme často tendenci. Kdo by si pomyslel, že takové povzbuzení přijde z aplikace, která je často jen jarmarkem marnosti.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz