Hlavní obsah
Internet a technologie

Odposlech telefonu: Místo receptu forma na pečení

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Alexas_Fotos / PIXABAY.com

Telefony už nejsou to, co dřív.

Občas mohou tyto funkce být užitečné, ale pro průměrného člověka je myšlenka, že nás telefon odposlouchává, monitoruje a sleduje naše kroky, docela děsivá.

Článek

Setkala jsem se s kamarádkou, a během našeho rozhovoru jsme se dostaly k tématu jejího vozu, který naléhavě potřeboval nové pneumatiky. Já, jakožto člověk bez řidičského oprávnění, jsem se k tomuto tématu především usmívala a přikyvovala. Po našem rozloučení jsem se vrátila domů. Hned následující den jsem byla překvapena tím, že můj telefon byl zaplaven reklamami na autoservisy, pneumatiky a další automobilové vybavení.

Potřebuji novou formu na pečení?

Rychle jsem to přešla, ale stále jsem se neubránila myšlence, jak je to vlastně možné Rozumím, že mé chování na internetu může být sledováno, a že telefon může reagovat na to, co hledám, potřebuji, kupuji nebo právě řeším. Občas se stane, že hledám recept na bábovku a najednou se mi objeví výhodná nabídka na formu na pečení. Musím uznat, že to mají skvěle promyšlené. Ovšem nabývám dojmu, že je to pouhá špička ledovce celého systému.

Nakonec jsem neměla jinou možnost, než se na tuto záležitost podívat z technického hlediska, a skutečně jsem našla vysvětlení. Naše telefony jsou skutečně sledovány, a to díky nastavení, které jsme jako uživatelé povolili. Mohli byste se ptát, proč? Řekněme si upřímně, kolik z nás skutečně pečlivě studovalo podmínky nebo četlo poznámky pod čarou?

Zásady pro používání souborů cookies

Kolikrát jste toto oprávnění povolili? Co přesně Cookies znamenají?

Cookies jsou krátké textové soubory, které navštívený web odesílá do vašeho prohlížeče. Umožňují webu zaznamenat informace o vaší návštěvě. Příští návštěva tak pro vás může být snazší a web bude užitečnější. Pro tyto účely lze použít také další technologie, jako jsou jedinečné identifikátory prohlížeče, aplikace nebo zařízení, pixely, případně místní úložiště. Cookies a další technologie popsané na této stránce lze použít pro účely uvedené níže.
Google

Občas mohou tyto funkce být užitečné, ale pro průměrného člověka je myšlenka, že nás telefon odposlouchává, monitoruje a sleduje naše kroky, docela děsivá.

Měli jste někdy pocit, že vás telefon odposlouchává? Podělte se s námi v diskuzi.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz