Hlavní obsah
Finance

Finanční gramotnost: Důležitá součást našeho života

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Seznam.cz

Finanční gramotnost je důležitá součást našeho života i našich dětí.

Článek

Včera bylo vysílání, kde Petr Štěpánek mluví o financích - jak je mít pod kontrolou. Doporučuji shlédnout na FB stránce. Pravda je, že děti se ve škole učí tolik věcí, kdy proběhla jaká bitva, ale o financích se nemluví. Záměr?

Já sama byla dost marnotratná. Mnohdy kupovala věci, které jsem vůbec nepotřebovala, nenosila. Jsou to zhruba dva roky, když jsem řekla dost. Při úklidu skříní jsem vytahovala oblečení, bylo nové, nenošené. Neznám nikoho tak mrňavého, abych mu mohla něco darovat. Naházela jsem všechno do pytle a odnesla do kontejneru na charitu. Také spoustu časopisů a vůbec nesmyslů.

Ono se to nezdá, ale ta částka se pěkně nastřádala. Teď, když se mi líbí třeba nějaké šaty, stojím, zírám, ale pak si řeknu - Reni, broučku malinký, potřebuješ to? Ne, nepotřebuju. Ta malá holčička ve mně dobře ví. Za celou tu dobu jsem se jen párkrát vrátila a šaty koupila. Mám je, nosím je, miluju je.

Naučila jsem se docela hospodařit a mám ze sebe radost. Po tolika letech, uff. Mohla bych se klidně vdávat. Nebo ne? Před několika lety jsem narazila na způsob šetření, který se mi líbil. Je jedno, kolik vyděláváte. Tohle šetření je relativně bezbolestné.

Po dobu 52 týdnů budete ukládat malou částku. Začnete v pondělí. Do kasičky hodíte pět korun, další pondělí deset korun… Beru to jako hru. Zhruba ve čtyřicátém týdnu je to trošku těžší. V tu dobu už ukládáte asi dvěstě korun. Dá se to zvládnout, stačí nekupovat zbytečnosti. Takto naspoříte skoro 7000 Kč.

Pokud někdo může, začíná dávat každé pondělí deset korun. Pak má samozřejmě naspořeno víc. Vyhovovalo mi začínat pětikorunou. Všechno je o prioritách, co chceme, po čem toužíme. Myslím, že takto šetřit můžeme každý. To je pak taková radost! Vidíte, že jste to dokázali a pak vás to víc motivuje.

Tady nejde o skromnost. Skromnost je k ničemu. Viděl už někdo bohatého a zároveň skromného člověka? Skromnost není ctnost. Pokora a vděčnost. To jsou vlastnosti, které bychom měli mít.

Takže vám všem přeju úspěch, pokoru a vděčnost. Uvidíte, když se vám podaří něco ušetřit tímto způsobem, budete ze sebe mít radost a nebude to tolik bolet…

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz