Hlavní obsah
Zdraví

Strach, úzkost, bolest. Metoda EFT může pomáhat

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay vdnhieu

Metoda EFT je technika emoční svobody. Báječná metoda, kterou jsem objevila.

Článek

Tato technika bezpečným způsobem uvolňuje nahromaděné emoce. Pracuje na úrovni mysli a těla. Pomáhá nám v mnoha oblastech.

V čem pomáhá:

Vztahové problémy.

Strach, smutek, traumata.

Migréna, nespavost, astma a jiné…

Objevil ji doktor Roger Callahan, americký psycholog. EFT je forma psychologie. Inženýr Gary H. Craig tuto metodu přepracoval do dnešní podoby. Metoda pomáhá i tam, kde jiné metody selhaly. EFT spočívá v tom, že si vyberete téma, které v současnosti řešíte. Popíšete co prožíváte, cítíte, a co vás trápí.

Poklepáváním na různé body na těle uvolňujete emoci nebo bolest. Terapeut formuje věty, které vy opakujete. Výběr terapeuta je velmi důležitý. Při této metodě se vlastně osvobozujete od negativních emocí. Propouštíte věci, které vás tíží. Přijmete, přiznáte problém, a následně jej propustíte.

Například - přestože se cítím zraněná, mám se ráda a přijímám se. Každá terapie začíná touto větou. Vždy je důležité přijmout se, nekritizovat, nenadávat si. Je to velmi osvobozující. Bez nátlaku. S naprostou lehkostí a důvěrou. Někdo uvádí, že stačí dvě sezení, ale já si to nemyslím. Je třeba všechno zpracovat. Všechno se nabalilo jako sněhová koule.

Sama procházím terapií EFT. Zvolila jsem tříměsíční program. Je v něm zahrnuta meditace srdce, která je krásná, hluboká. Jsem v polovině kurzu. Terapeutka, kterou jsem si vybrala je vnímavá, citlivá, něžná. Přesně to mi vyhovuje a dělá dobře. Otevírání se, a důvěra v člověka, který EFT provádí je zásadní. Je nutná naprostá otevřenost.

Jako bonus považuji, že EFT nemá žádné vedlejší účinky. Je bezpečná pro každého člověka. Po terapii bývá velká žízeň, alespoň já ji mám. V průběhu poklepávání emoce pracují. Může se dostavit hluboký pláč, ale to je v pořádku. Následně pocítíte úlevu, vnitřní klid, a takovou zvláštní lehkost.

Pokud jste o této metodě uvažovali, tak ji vyzkoušejte. Není co ztratit, můžete jen získat. Líbí se mi, že neužíváte žádné léky. Prostě všechno je jen o vás. Neléčí se důsledky, ale hledá příčina. V tom vidím velké plus, protože dnes máte problém, a co se stane? Něco tě bolí, tady máš pilulku, něco tě trápí, tady máš pilulku. Všude samá pilulka… Jenže ony pilulky nic neřeší. Vždycky je fajn vzít svůj život do vlastních rukou a rozhodnout se, jak s ním naložím. Já, ne oni.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz