Hlavní obsah
Nakupování a trendy

Zákazníkům Penny se splnilo velké přání: Řetězec spouští věrnostní systém s výraznými slevami

Foto: Rewe Group / Creative Commons / Attribution-Share Alike 4.0

Penny obchod

Zdá se, že papírovým i plastovým kartičkám v peněženkách definitivně odzvonilo. Supermarkety se dnes předhánějí, kdo vymyslí chytřejší způsob, jak si udržet zákazníky – a PENNY přichází s novinkou, na kterou se čekalo dlouho.

Článek

Tedy alespoň co se běžných obchodů s potravinami týče. Od 2. října spouští digitální věrnostní program s názvem PENNÍKY, který má z nákupů udělat trochu větší zábavu a především přinést zákazníkům slevy – podobně dnes funguje například věrnostní program drogerie DM.

Věrnost po novém: plastové karty mizí ze hry

Program potrvá do konce roku 2025 a funguje jednoduše: za každých utracených 50 korun zákazník získá jeden PENNÍK (čili jeden bod, PENNÍK je oficiální název). Po nasbírání určitého počtu se body promění v odměny – od malých dárků až po slevy na celý nákup. A na co se můžete těšit? Do aplikace jsme nahlédli a zaujalo nás toto:

• 30 bodů znamená malou odměnu – tyčinku Crip Crop zdarma,

• 50 bodů přinese 10% slevu na značku San Fabio (značka, za kterou stojí přímo PENNY, se specializuje na italské speciality a inspirativní produkty),

• 200 bodů pak rovná se sleva 50 Kč při nákupu nad 500 korun.

Zní to jednoduše, že? Ale jak jsme zjistili, má to jeden opravdu velký háček: plastová karta vám už totiž tentokrát stačit ani náhodou nebude. Protože kdo chce body nejen sbírat, ale i uplatnit, musí přejít na digitální kartu. Jinými slovy – pokud si ji v aplikaci neaktivujete, nemůžete ji použít (nelze o to ani požádat na pokladně nebo něco podobného). Body se navíc nepřenášejí do dalšího období – pokud je tedy do 31. prosince 2025 nevyužijete, propadnou.

„Chtěli jsme, aby systém byl přehledný a srozumitelný pro všechny. PENNÍKY jsou novou cestou, jak lidem ukázat, že šetřit se dá i chytře a jednoduše,“ vysvětluje Vít Vojtěch, vedoucí strategického marketingu PENNY.

Digitální věrnost má své plusy i mínusy

Ne každému je přechod do digitálu po chuti. Starší generace často dávají přednost klasické plastové kartě (koneckonců podobná kritika se valí i na Lidl, který má většinu zajímavých akcí právě jen v aplikaci) a ne každý chce nebo může kvůli pár bodům instalovat do svého telefonu další aplikaci. V zásadě jsou tak diskriminováni majitelé „nechytrých“ telefonů nebo ti, kteří se v nové digitální době už zkrátka tak moc nevyznají. To ovšem PENNY, jak je vidno, evidentně nezajímá.

Vítáte podobné digitální programy s nadšením, nebo vám chybí doba, kdy stačilo při placení na pokladně vytáhnout obyčejnou plastovou kartičku a mít klid?

Zdroj: Autorský text, Mediaguru, Penny

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz