Článek
Tedy alespoň co se běžných obchodů s potravinami týče. Od 2. října spouští digitální věrnostní program s názvem PENNÍKY, který má z nákupů udělat trochu větší zábavu a především přinést zákazníkům slevy – podobně dnes funguje například věrnostní program drogerie DM.
Věrnost po novém: plastové karty mizí ze hry
Program potrvá do konce roku 2025 a funguje jednoduše: za každých utracených 50 korun zákazník získá jeden PENNÍK (čili jeden bod, PENNÍK je oficiální název). Po nasbírání určitého počtu se body promění v odměny – od malých dárků až po slevy na celý nákup. A na co se můžete těšit? Do aplikace jsme nahlédli a zaujalo nás toto:
• 30 bodů znamená malou odměnu – tyčinku Crip Crop zdarma,
• 50 bodů přinese 10% slevu na značku San Fabio (značka, za kterou stojí přímo PENNY, se specializuje na italské speciality a inspirativní produkty),
• 200 bodů pak rovná se sleva 50 Kč při nákupu nad 500 korun.
Zní to jednoduše, že? Ale jak jsme zjistili, má to jeden opravdu velký háček: plastová karta vám už totiž tentokrát stačit ani náhodou nebude. Protože kdo chce body nejen sbírat, ale i uplatnit, musí přejít na digitální kartu. Jinými slovy – pokud si ji v aplikaci neaktivujete, nemůžete ji použít (nelze o to ani požádat na pokladně nebo něco podobného). Body se navíc nepřenášejí do dalšího období – pokud je tedy do 31. prosince 2025 nevyužijete, propadnou.
„Chtěli jsme, aby systém byl přehledný a srozumitelný pro všechny. PENNÍKY jsou novou cestou, jak lidem ukázat, že šetřit se dá i chytře a jednoduše,“ vysvětluje Vít Vojtěch, vedoucí strategického marketingu PENNY.
Digitální věrnost má své plusy i mínusy
Ne každému je přechod do digitálu po chuti. Starší generace často dávají přednost klasické plastové kartě (koneckonců podobná kritika se valí i na Lidl, který má většinu zajímavých akcí právě jen v aplikaci) a ne každý chce nebo může kvůli pár bodům instalovat do svého telefonu další aplikaci. V zásadě jsou tak diskriminováni majitelé „nechytrých“ telefonů nebo ti, kteří se v nové digitální době už zkrátka tak moc nevyznají. To ovšem PENNY, jak je vidno, evidentně nezajímá.
Vítáte podobné digitální programy s nadšením, nebo vám chybí doba, kdy stačilo při placení na pokladně vytáhnout obyčejnou plastovou kartičku a mít klid?