Hlavní obsah

649 Kč pro studentku moc, pro seniorku investice: Kdo raději podpoří studentskou firmu?

Foto: Richard Kolena / Studentská firma Jewellence

Aromatický šperk Jewellence

Pro studentskou firmu, fungující pod záštitou JA Czech, je důležité zaměřit se na určitou cílovou skupinu, minimálně ze začátku, aby byl proces prodeje co nejefektivnější. Setká se ale předpoklad s realitou?

Článek

Když jsme si určili, že se zaměříme na výrobu a prodej našeho aromatického šperku, zamýšleli jsme, že našimi prvními zákazníky budou žáci z našeho Gymnázia, Ostrava-Hrabůvka, p.o. Někteří včetně mě namítali, že největší zákaznickou skupinou budou lidé, a hlavně ženy, ve věkové skupině 50 let a více.

Jak jsme vybírali cílovou skupinu?

Zvolena byla metoda tzv. „hloubkových rozhovorů“. Tj. minimálně 5 až 10 minutový rozhovor se zástupci napříč věkovými generacemi, aby jsme podchytli co nejvíce názorů. I tak byla ale většina z nás přesvědčena, že studenti 15-20 let budou nejhojnějšími kupci.

Teorie vs. realita

V praxi se ukázalo, že nejvášnivějšími zákazníky jsou opravdu ženy, ale ve věkové skupině 55 a více let. Většinou aktivní, které se zajímají o kulturu. Proč? Nasnadě je říci, že přinejmenším spoustě z dosavadních zákazníku se líbí projekt studentské firmy a rádi jim přispějí na rozvoj takových projektů. Naopak studentky častěji spoří a pokud nejsou ve studentské firmě, nemají příliš motivaci podpořit ať již studentskou firmu celkově, či konkrétně nás, Jewellence. 649 Kč je relativně vysoká částka a i přes častý zájem je odrazuje.

Chcete nás podpořit, nebo se jen dozvědět více o Studentské firmě Jewellence? Navštivte můj profil zde na SeznamMédiu!

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz