Článek
Když jsme si určili, že se zaměříme na výrobu a prodej našeho aromatického šperku, zamýšleli jsme, že našimi prvními zákazníky budou žáci z našeho Gymnázia, Ostrava-Hrabůvka, p.o. Někteří včetně mě namítali, že největší zákaznickou skupinou budou lidé, a hlavně ženy, ve věkové skupině 50 let a více.
Jak jsme vybírali cílovou skupinu?
Zvolena byla metoda tzv. „hloubkových rozhovorů“. Tj. minimálně 5 až 10 minutový rozhovor se zástupci napříč věkovými generacemi, aby jsme podchytli co nejvíce názorů. I tak byla ale většina z nás přesvědčena, že studenti 15-20 let budou nejhojnějšími kupci.
Teorie vs. realita
V praxi se ukázalo, že nejvášnivějšími zákazníky jsou opravdu ženy, ale ve věkové skupině 55 a více let. Většinou aktivní, které se zajímají o kulturu. Proč? Nasnadě je říci, že přinejmenším spoustě z dosavadních zákazníku se líbí projekt studentské firmy a rádi jim přispějí na rozvoj takových projektů. Naopak studentky častěji spoří a pokud nejsou ve studentské firmě, nemají příliš motivaci podpořit ať již studentskou firmu celkově, či konkrétně nás, Jewellence. 649 Kč je relativně vysoká částka a i přes častý zájem je odrazuje.
Chcete nás podpořit, nebo se jen dozvědět více o Studentské firmě Jewellence? Navštivte můj profil zde na SeznamMédiu!