Hlavní obsah
Názory a úvahy

Praktiky České kanceláře pojistitelů (ČKP) si nezadají se šmejdy

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Seznam.cz

Ničím jste se neprovinili a plníte vše, co vyžaduje zákon, tedy mít sjednáno povinné ručení a přesto dostanete mnohatisícovou „pokutu“ neboli výzvu k zaplacení příspěvku do garančního fondu ČKP.

Článek

Anketa

Měl by stát zasáhnout proti ČKP a jejich podvodné praktice vymáhání poplatků od nevinný provozovatelů vozidel?
Ano
100 %
Ne
0 %
Již jsem tuto zkušenost zažil/la.
0 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 26 čtenářů.

Platíte povinné ručení za své auto?

Děláte vše, co vám přikazuje zákon, a žijete v přesvědčení, že je vše v pořádku?

Vyvedeme vás z omylu.

I když si myslíte, že jste se ničím neprovinili a že plníte vše, co vyžaduje zákon č. 168/1999 Sb., může se stát, že dostanete mnohatisícovou „pokutu“ neboli výzvu k zaplacení příspěvku do garančního fondu ČKP. A pokud nezaplatíte, můžete se těšit na vymáhání a exekuční řízení.

Možná si říkáte, že to není možné? Ale je to tak, a dokonce s posvěcením státu.

Podle vyjádření ČKP je povinností pojišťoven hlásit do nějakého interního registru všechny pojistné smlouvy, a pokud systém ČKP přehlédne nebo nevidí danou smlouvu, máte prostě smůlu. Musíte vše dokazovat a dokladovat, i když plníte bez výjimky vše, co zákon nařizuje.

Pokud jste si tedy naprosto jisti, že jste se neprovinili tím, že provozujete vozidlo bez zákonného pojištění, a rozhodnete se dopis ignorovat, jelikož se věnujete důležitějším věcem, jako například tomu, jak zaopatřit rodinu, a nemáte čas na nějaké dokazování toho, že jste nic neprovedli a své povinnosti plníte, máte prostě smůlu.

Určitě chápu, že pokud někdo provozuje nepojištěné vozidlo tak ohrožuje v případě havárie poškozenou stranu. Také je skvělé, že na taková individua existuje určitý bič, ale nelze přece takto výrazně poškozovat poctivé provozovatele vozidel, kteří mají pojištění v pořádku. U ČKP Musí přece existovat mechanizmus, který zamezí takovému hromadnému poškozování nevinných majitelů automobilů. Musí přeci proces, který existuje a na základě kterého jsou generovány tyto výzvy k úhradám mít bezpečnostní pojistku. Tato musí v případě prvotního odhalení „nepojištěného“ vozidla skutečnost prověřit a nikoliv slepě generovat horentní „pokutu“. A přece nic takového u ČKP neexistuje a vesele se vymáhají obrovské peníze na neoprávněných poplatcích. Osobně to na mě tedy působí, jako zcela záměrné a úmyslné.

Pokud se rozhodnete věc řešit kontaktováním ČKP a zavoláte na jejich telefonní linku 221 772 773, budete velmi překvapeni. Přivítá vás automatický rozcestník, kde volba č. 2 zní asi takto: „Bylo vaše vozidlo pojištěné, a přesto jste od nás obdrželi výzvu k úhradě příspěvku? Stiskněte č. 2.“ Po zvolení této možnosti vás „přivítá“ sympaticky znějící ženský hlas a dále s vámi mluví jako s obviněným, který se provinil hrdelním zločinem. Vaše vozidlo dále nazývá nepojištěným, protože jste jí přece nedokázali opak. Nějaká presumpce neviny? Kde to žijete, prostě ČKP se rozhodla považovat Vaše vozidlo za nepojištěné a hotovo. Nechcete pokutu zaplatit, tak laskavě ČKP dokažte, že se mýlí jinak prostě budete platit a opravdu hodně!

Zní to jako zlý sen? Nikoliv, spíše to vypadá jako velmi dobře promyšlený scénář, jak vydělat opravdu hodně peněz. Můj osobní názor je takový, že se jedná o promyšlený podvod. Popisuji zde vlastní čerstvou zkušenost ze dne, 19. 3. 2024, a řeknu vám, je to síla. Uvědomíme-li si, že se toto děje denně a zřejmě ve velkém, o čemž nás přesvědčuje i přímá volba v telefonním rozcestníku, opravdu ztrácím i poslední zbytky důvěry v naši legislativu, když něco takového přímo podporuje.

(Aktualizace 25.03.2024) Po kontaktu s naší pojišťovací makléřkou, jsme nabyli názoru, že se ze strany ČKP jedná o úmysl. Dle jejího vyjádření řeší minimálně 1-3 tyto případy týdně!

Moje žena byla cca 5 vteřin od zaplacení příspěvku 4.395 Kč, který já nazývám pokutou a nebýt náhodné otázky, co že to dělá, tak by bez mrknutí oka požadovanou sumu zaplatila. Je více než pravděpodobné, že bychom na neoprávněnost poplatku brzy přišli. Vždyť máme platnou pojistku a již druhý den jsme chtěli kontaktovat pojišťovnu, co že se to děje? Kolik je však například seniorů, kteří se neumí tak rychle zorientovat, stejnou výzvu urychleně uhradí v domnění, že se jedná o výzvu oprávněnou, a nikdy nepřijdou na to, že byli v podstatě podvedeni, protože se ničím neprovinili?

To by bylo zajímavé zjistit, ale obávám se, že ČKP k odpovědi na tuto otázku příliš vstřícná nebude.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám