Hlavní obsah

Elektromobilita, green deal… A pořád nám lžou

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Santipo

Nebuď ovce

Tak nějak nám zapomínají říkat, jak se plány hroutí.

Článek

Celá Evropa se točí na obrtlíku Green Dealu. Není větší penězovod než tahle evropská rádoby priorita. denně skloňujeme uhlíkovou stopu, elektormobilitu, globální oteplování a kdo tak nečiní, je dezinformátor, zpátečník a není hlavně in. Co ale zůstalo na téhle zrůdné filosofii ještě pravdivého?

Už 4.3.2024 padaly v Bruselu modly na kolena. Proč? Evropský parlament přijal usnesení, že elektromobilita NENÍ (a nikdy nebyla) klimaticky neutrální, ba naopak je to fatální propadák, bortící všechny mýty o pseudozelené budoucnosti osobní přepravy, o nákladní nemluvě.

Nezapomněli nám to zase tak nějak sdělit? Ach ta hupá média. Ona si všímají jen těch princezen a jejich operací…

Evropská komise konstatovala, že bilance elektrických vozů (BEV) sama o sobě nemůže fungovat na principu měření emisí vozidla jako takového, ale je nutné vzít v potaz celý „život“ vozu včetně emisně katastrofální výroby vozu, baterií i budování nabíjecích stanic a další přímo související skutečnosti, katastrofální způsob likvidace akumulátorů nevyjímaje. Jinými slovy, ty výfuky, které elektroauto nemá, čadí v elektrárnách, fabrikách na díly, na baterie…

Totéž už před rokem a půl konstatoval nejvyšší soud Austrálie, který seznal, že veřejné poskytování informací o neutralitě a neškodnosti elektrických automobilů je trestným činem, který mate veřejnost.

Že by se nám o tom média či vlády zase zapomněly zmínit?

Švédsko před nedávnem vydalo prohlášení, že ustupuje od cílů světového energetického fóra v oblasti elektrické energie s tím, že bylo zjištěno, že údajné oteplování klimatu, způsobené člověkem, je lživá informace. Ministrině financí varovala o zdrojích větrné a solární energie jako o nestabilní s problematickou ekologickou likvidací a jako o drahých a nespolehlivých k zajištění potřeb obyvatel a země. Švédsko se vrací k původním zdrojům energie, zejména jaderným elektrárnám.

Taky se nám o tom zapomněli zmínit? Ta paměť.

Podle výzkumů a ověřených výsledků zkoumání v rámci celého světa vyšla nakonec elektroauta jako předposlední nejhorší varianta pro životní prostředí. Horší už byla jen auta na vodík z výrobně nesmírně energeticky náročných podmínek ze zemního plynu. A kdo že vyšel nejlépe pro životní prostředí? Starý dobrý diesel, benzín pak na druhém místě zaostával jen o půl hlavy. Jak už před lety prohlásil generální ředitel Mercedes Benz - budoucnost dopravy je v dieselovém motoru. U nákladní dopravy ani jiná varianta neexistuje.

Taky se nám o tom zapomněli zmínit?

Drtivá většina evropských států je při výrobě elektřiny závislá na uhlí a plynu.

Bruselský think-tank Green NCAP ve své studii tyto závěry zveřejnil již před lety, stejně jako australská či americké univerzity, stejně jako německý TÜV nebo třeba čeští inženýři z ČVUT a spousta dalších po celém světě. Už jen samotnou emisně náročnou výrobou baterií se v uhlíkové stopě elektroauta vyrovnají dieselovým. Kde je výroba auta samotného, kde je obrovsky energeticky a odpadově náročná likvidace akumulátorů, kde je budování dobíjecích stanic? Elektromobily by vlastně měly být obratem definitivně zakázány! Jsou totiž prokazatelně fatálním zdrojem znečištění životního prostředí.

I tohle nám zapomněli sdělit?

Jednoduché jsou i počty, čísla totiž nelžou. Pro příklad dvě běžná auta z českých silnic, Škoda Octavia a Tesla. Spotřeba naftové Octavie je kolem 6 l /100 km, při ceně nafty 37 Kč/l je to 222 Kč, tedy 2,22 Kč na 1 km. To Tesla potřebuje 27-30 kw s dobytím za 14 Kč/1 kw, to je 420 Kč, tedy 4,20 Kč/1 km. No, nějak mi ta ekonomická linka neklape.

Tady nám to sdělili, to ano, Ale tak nějak naopak, ne?

Za samotným rozvoje elektromobility v Německu, které je lídrem EU v tomto směru, stojí totiž štědrá německá dotační politika, která stála daňové poplatníky Německa ročně 60 miliard EUR, vyhozených do koše. Kup si naftu, my ti ji brzy zakážeme. Kup si elektro, dostaneš dotaci. Jenže k nelibosti ultrazeleného mozku Habecka a podivně zvolené šéfky EK U.v.Leyen tyhle dotace utnul německý Spolkový ústavní soud. Ale v dotacích jedou všichni, elektricky posvátní Norové, Italové, Francouzi i Češi se svými nesmyslnými dotacemi. Norsko došlo v téhle zvrácené pseudo ekonomii až tak daleko, že muselo dramaticky navýšit těžbu ropy, aby z jejího prodeje mohlo dotovat elektromobily. Tak trochu drbat se pravou rukou za levým uchem, ale ještě v plechové rukavici.

I o tomhle důležitém faktu se nám zapomněli zmínit?

Nejen evropské automobilky pod tlakem evropských vlád investovaly nesmyslné vyšší řády desítek a stovek miliard EUR a dolarů do rozvoje elektromobility. Zbytečně. Elektromobilita má svůj smysl. Jako malá, městská auta kolem komína. Ten rozvoj ale mohl být poklidný, kontinuální, nenásilný bez megainvestic a megaúvěrů.

Jenže i velké automobilky už dávají od elektromobility ruce pryč. Hromadně ruší své programy elektromobility jako stěžejní proces budoucí výroby, a to včetně BMW a VW, Toyoty i Nissanu. Pochopily, že je to slepá cesta slepých lídrů se slepými cíli, kterou bohužel slepý euroobčan slepě následuje.

Že by se nám o tom taky zapomněli zmínit?

Jen jednoduchá představa obyčejné bytovky na pražském sídlišti s 500 byty a parkovištěm pro 1000 aut je bizardní. 1000 nabíječek před bytovku. Vybudovat takovou infrastrukturu rozhodně po celé Praze nebude žádná prča. A ty dráty… pokud si pamatuji ještě z gymnasiální fyziky profesora Vošického, aby tam ty elektróny tekly, musel by ten kabel mít v průměru metr. Ke každé bytovce. V celé Praze. Pane profesore, měl jste pravdu. Zákony fyziky neos.reš. Ale co, Praha… co třeba Veverská Bítýška nebo Horní Lhota. Starostové nebudou mít na ty přípojky s metrovými dráty. No a tak z dvacetibytového domu visí z každého okna jedna prodlužovačka, do které se píchne Fanda, až přijede odpoledne z práce a mamka po něm za hoďku na rozdvojku. To bude zdrátovaných bytovek. A až půjde nějaký ožrala k ránu z hospody a nějakou tu prodlužku vytáhne… to bude teprve mazec. Z Horní Lhoty totiž autobus už dávno do města, kde Fanda pracuje, nejezdí, zato píchačky ve fabrice zachovali.

I o tom, že tu infrastrukturu vlastně nejde zajistit, se nám zase zapomněli zmínit?

Možná. Stejně jako o tom, že předsedkyně EK Leyenová na summity létá svým tryskáčem, který jen na start spotřebuje víc kyslíku, než člověk za celý život. Že by snad tahle vrchní Green Dealová dozorkyně vzala zpátečku? Ale kdepak. Na posledním světovém ekofóru kázala, že je třeba do satanské ideologie Green Dealu investovat ne miliardy, ale biliony EUR. Co na tom, že Německo už líže podlahu a evropské firmy padají na hubu? Green Deal je totiž s připočtením ceny z prodeje emisních po"d"volenek dokonalý penězovod.

A tak my, nejbruselštější Češi, necháme na zdarma poskytnutém pozemku vybudovat na Moravě megabaterkárnu, na kterou pochopitelně ze svých daní, určitě z rozhodnutí téhle extravlády, přispějeme jako daňoví poplatníci neznámému zájemci o výrobu akumulátorů. Plzeňská gigafactory padla, byla totiž moc konkrétní a řešila nahlas příliš mnoho negativních aspektů. A vlastně tam šlo spíš o ty miliardy za likvidaci, určitě extraekologickou, něco kolem 35 jich bylo, než o dobro občana. Byla akcí až příliš veřejně konkrétní a VW k tomu muselo sdělit resume. Na Moravě se zájemce takticky tají. Proč? Nepatří snad stát občanům? Není vláda nástroj jejich vůle a neměl by národ vědět o tom, jak se s jeho prostředky zachází?

Uhlíková stopa a ničivé dopady téměř čehokoliv na životní prostředí způsobuje línání kožíšků ledních medvědů, migraci pavouků ze středomoří k polárnímu kruhu, borcení ledovců i bloudění želv v nekonečných oceánech. Jedna rodina na Šumavě již po několik generaci zaznamenává několikrát denně, podotýkám od předminulého století, počasí v místě. Vede o těchto informacích systematické záznamy v sešítcích a celé jejich soubory pečlivě uchovává. Podle posledního „zapisovatele“ se nic zvláštního neděje. Takhle teplé roky, jako je ten letošní, se systematicky a periodicky opakují. Jde o přirozený cyklus s téměř dokonalou pravidelností s odchylkou v řádech nižších jednotek let!

No, i o tomhle se nám tak nějak zapomněli zmínit, ale strejda je snadno k nalezení.

A je to o kotlích a plynových kotlích a tepelných čerpadlech a nesmyslně drahých energiích a dotacích na všechny ty kotle a čerpadla a zateplení domů, posléze plných plísní, a mikroopatřeních v těch domech a zatepleních stropů a plastových oknech … Stran Green Dealu se nám vůbec zapomínají o lecčems zmínit. Víme sice, že má anglická princezna oteklé ruce, které vyfotil princ manžel, ale už tak nějak nevíme, že s elektromobily je ámen. Zato víme, že auto roku u nás vyhrajou hned 3 elektroauta.

Jen blázen by investoval do výroby bičů, když už kočáry po městské dlažbě dávno nedrandí. Tedy, pokud z toho něco nekápne. Nakonec, co… vy děláte, jak kdyby teklo z vašeho. A ono zatím teče z našeho. Nebo jsem se v tom nějak zamotal?

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz