Hlavní obsah
Lidé a společnost

„HOVĚZÍ“ cestovatel, aneb cestovní kancelář Green Deal

Foto: Pixabay

Hovězí půlky vyvěšené v chladírně.

Kráva je největší cestovatel po Evropě. Sice post mortem, za živa si toho harcování světem, naštěstí pro ni, moc neužije, přesto nacestuje tisíce kilometrů, než se nám dostane na talíř. A to i ta česká kráva. Proč?

Článek

Donekonečna opakovaným heslem Green Dealu je uhlíková stopa. Ale co pro její změnu EU dělá? Tedy krom vynucování elektromobilů, přidělávání víček k lahvím, rušení ekologických jaderných elektráren, likvidace fungující ekonomiky a sr..ní lidí?

Třeba taková česká kráva. V pohádkách to byla většinou Barka. Tak Barka vyprodukuje denně nějaký ten trus, který krom „tragicky nebezpečného amoniaku“ také mimochodem hnojí zemědělskou kulturu, a pěkně si pocestuje. Bez pasu, bez peněz, bez sebevědomí. Jak to?

Zemědělec Fanda chová kravky. Nemnoho, je to malý farmář, tak bojuje o přežití. Přesto, každý rok přijede kamión a rovnou z louky probíhá business. V České kotlině odchovaná stračena je určena na talíř nějakému gurmánovi. Někde v EU, protože pro EU přece žijeme a dýcháme.

Tak tedy, stračena je naložena do kamionu. A hurá na výlet. Kam to? No do teplíčka, do Španělska. Ne že by to pro ni byla příjemná cesta, 2500 km, ale co. Výlet je výlet. Proč tam? Jednoduché. Prostě proto, že Španělsko má největší dotace v EU na porážku zvířat. A konkrétně hovězího, protože čuníci se vozí zase někam jinam.

Ve Španělsku je z české stračeny Barky rázem Angus. Dostane jmenovku razítkem na prdýlku…jako z filmu „Ostře sledované vlaky.“

Jenže copak je to za cestovku, do Španělska a dost. Špatná cestovka. A tak s razítkem na zadku se Angus zase naloží na kamion s chlaďákem (daleko vyšší spotřeba pohonných hmot kvůli chlazení), teď už ve dvou půlkách, a maže přes celou Evropu až do samotného Německa.

Proč tam? Jednoduché. Prostě proto, že Německo má daleko nejvýhodnější dotace v EU na bourání masa.

Jenže ani to není konec výletu. V Německu se Angus v naporcovaných kusech naloží do dalšího kamionu, zase s chlaďákem, a hurá do Polska.

Proč tam? Jednoduché. Prostě proto, že Polsko má daleko nejlepší dotace v EU na balení masa.

Ale ani tam to není konec zájezdu. Kdeže by Poláci zbaštili všechny ty naše české Angus-Barky. Zabalené kusy hovězího se roztřídí a distribuují po celé EU, třeba do Česka, odkud vyrazily na výlet, nebo do Španělska, kde už byly před týdnem, nebo do Německa, kde byly ještě včera, nebo přes celou Evropu do Portugalska, Francie, Švédska, Itálie, Norska, Maďarska, Finska, Slovenska…

Tak nějak funguje cestovka Green Deal.

Neměla by být primární snaha o zkráceni „uhlíkové stopy“? Tedy redukce nesmyslné dopravy, která je podřízena ještě nesmyslnějším dotacím? Když už jsme v té EU, neměli by tohle její lídři vědět? Nebo vědí? Jen třeba chtějí Barce na poslední cestě trochu dopřát… Nemělo by se začít třeba tady? Ale když to nikdo nedělá, tak co tam teda dělá? Nebo je to jen velká pračka na digitální peníze?

Už se těším na to, jak budou elektrokamiony trajdat se stračenou po EU sem tam…to bude ale veliká krása. A ekologická.

Fantastické na tom je, že nám Evropská komise určuje, že nebudeme jezdit do práce autem, protože čudíme a smrdíme. Že si máme utahovat opasky, protože krávy kadí a čůrají… a tohle je ok, jen když to hodí ty dotace, na které dosáhnou ti velcí a vyvolení, protože Fanda, ten si na žádnou větší dotaci ani nesáhne.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz