Hlavní obsah

Marže našich obchodů? Někdy je to mazec

Foto: Seznam.cz

Korunka ke korunce

Za první republiky byl obchodník, který měl marži nad 10%, považován za zloděje.

Článek

Tak prý zemědělci jsou ti, kteří mám tak prodražují život. Kvůli kterým rostou ceny. A kvůli kterým klesá naše životní úroveň.

Vybíráte obchod podle akce třeba v televizi? Realita může být nakonec docela jiná. Jen pro zboží, které obchod v televizní reklamně tak lákavě zlevní, nekoupíte. Vždy přidáte celý nákup.

Za přiměřenou obchodní marži je považováno 30%. Vše nad 35% je hamižná lumpárna.

Supermarkety:

Makro 13,1 %

Spar 19,1 %

Penny 22,9 %

Globus 23,2 %

Kaufland 24,4 %

Lidl 31,2 %

Albert 31,2 %

Billa 32,0 %

Tesco 34,8 %

Drogerie:

Solvent-Teta 24,0 %

Schlecker 36,9 %

Rossmann 38,3 %

dr drogerie markt 55,0 %

Nábytek:

Ikea 44,0 %

Kika 67,9 %

Sconto 77,7 %

Jysk 81,9 %

Sport:

Sportisimo 49,4 %

Hervis 60,0 %

Intersport 79,5 %

Lékárny:

Benu-Pharmaland 27,0 %

dr. Max 27,5 %

Lloyds 29,3 %

Elektro:

Alza 11,2 %

Okay 13,8 %

Fast 20,1 %

K+B expert 20,5 %

Electro World 22,1 %

Datart 33,8 %

Hobby markety:

Bauhaus 45,4 %

Baumax 47,4 %

Hornbach 50,6 %

OBI 66,1 %

Mountfield 69,9 %

Oděvy a obuv:

Baťa 50,6 %

Marks and Spences 56,7 %

C+A moda 82,0 %

Humanic 90,1 %

Takko 96,6 %

Deichmann 114,0 %

Camaieu 128,0 %

New Yorker 143,0 %

Zara 147,0 %

Luxus:

Dior 69,2 %

Hermes Prague 75,2 %

Prada 80,3 %

Louis Vuitton 113,0 %

No tak nezbývá, než všem popřát příjemný nákup.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz