Hlavní obsah
Hobby a volný čas

Kočárek pro handicapovaného psa - Úprava a sestavení celého kočárku

Foto: Silvouš - vlastní foto

Kočárek pro psy s vysokou nosností cca 35kg ale mě to taky unese.

Slibovaná část o úpravě cyklo-vozíku na kočárek je tady.

Článek
Foto: SiDa

Označení přidaných částí I.

Foto: SiDa

Ozančení přidaných částí II.

Foto: SiDa

Vlčí ventilky ty jsme prostě museli mít

Vozík jsem zakoupila, ale stále to byl pouze cyklo-vozík, na výlety to pořád nebylo. Pobíhat s kočárkem s tyčí v ruce nebylo úplně optimální a Darwin byl i vyklopen, protože vozík prostě nestál rovně.

Opět tedy nastalo hledání vhodného kolečka, madla, brzdy a to nakonec nebylo vše.

Začala jsem nejdřív hledat po různých bazarech a swap skupinách. Něco se našlo ale nebylo to vhodné a musela bych to kupovat na části. Měla jsem však štěstí v neštěstí a podařilo se mi sehnat tyhle komponenty v jedné sadě pro Trixie vozík, který měl podobné rozměry jako náš vozík. Stačilo dát do vyhledávače hledaná slova a hned jsem mi pár příspěvků vyjelo. Hlavně tedy od značky Thule. Dovedete si asi představit, kolik věci od Thule stojí? Ano, je to ta největší kvalita ale to si prostě někdo dovolit nemůže. Moc se mi líbili ty kočárky Thule. Jsou krásné, sportovní, skladné a jisto jistě pohodlné ale taky ta cena. Zpět ale k přestavbě naše podomácky sestavného psího kočárku.

Jelikož nedisponuji garáží s nářadím, zašla jsem ke kamarádovi, který takovou garáž vlastní a má i přebytky různých druhů materiálu. Šroubky, matičky, podložky, vruty, nýty, závitové tyče, háky, skoby, pily, brusky, řezačky, šroubováky, hasáky, atd. atd. Jeho garáž je jako takové malé muzeum pro kutili. Vždy když něco potřebuji zajdu do garáže s pivíčkem či lahvinkou a problém je vyřešen.

Tento úkol nebyl snadný. Kolečko, které jsem koupila zcela nepasovalo.

První den jsme vozík pořádně prozkoumali a přemýšleli, co s ním?! Přední kolečko není pořádně kam a jak přidělat. Hrůza a už jsem si trhala vlasy, co jsem to zase koupila.

Naštěstí kamarád, pojmenujme ho „M.“, který je obvykle velmi pesimistický mě uklidnil, že to nějak zvládneme, ale bude to chtít pořádně zpevnit.

Práce začali. resp. M. začal pracovat. Nejprve se nařezali speciální hranaté tyče s výřezy (kterých měl v zásobě dost ale vy můžete použít naprosto obyčejné tyče) pro zpevnění podvozku a pro přichycení předního kolečka k vozíku. Na přední, spodní tyč se pak tato hranatá tyč přivrtala. Na každou stranu se přivrtali další kratší hranaté tyčky, do kterých se pak kolečko nasunulo. Nevypadalo to však moc stabilně a hrozilo rozlomení při jízdě. Museli se tedy vzít další ploché tyčky (úplně jiné tyčky), které se šrouby spojili s kolečkem a vrchní konstrukcí kočárku. Jelikož nejsem znalá přesných názvů těchto materiálu, označím Vám je na obrázku šipkami. Všechno jsou pro mě tyčky, šroubky a matičky ale jakmile tohle bude číst nějaký znalý muž, zřejmě se zasměje na celé kolo.

Nejtěžší část byla tedy za námi, stačilo jen seřídit kolečko do roviny s kočárkem. Když bylo kolečko přidělané a v rovině, přidělala se brzda do připravených dírek od dodavatele. Velice jednoduchá část šroubky, byly součástí. To, že je brzda na prd a postupně se neustále povoluje a v kopci nepodrží to už je věc druhá. Aspoň se nerozjede u krámu, když jdu rychle nakoupit.. Ano čeká na mě vždy před obchůdkem. Nechodím s ním do velkých obchodu, aby mi Mr. Štěkulu, ještě někdo nevzal, pro ten jeho roztomilý kukuč.

Madlo opět bylo dodáno i s komponenty pro přidělání na konstrukci kočárku. Bylo zapotřebí ho jen trochu roztáhnout. Vrtačkou vyvrtat díry do konstrukce, přidělat úchyty a nasadit madlo. Jak jednoduché. Kdybych měla vrtačku, tohle bych snad taky zvládla. V poslední řadě došlo také na to, že spodní část resp. dno zpevněné vůbec ale vůbec není. Vozík nemá odpružení a dno drží pouze jedna úzká tyčka. Takže když bych s ním jela po kamenech, asi by se propadl a vysel pouze na té tyčce. Přidala se další tyčka na dno, která se přivrtala ke konstrukci. Vzala se lehký kousek překližky, která se seřízla na míru na dno a na to ještě měkký a vysoký Miralon.

V tu chvíli měl M. hotovo a volal na zkoušku. Jak já byla šťastná, že konečně vyrazíme na procházku zase.

Zpříjemnila jsem Darwinovi vnitřek ještě karimatkou a dekou, která z jedné strany má pogumovanou část pro venkovní ležení. Na zimu jsem mu pak sehnala od jedné maminky již nepoužívaný zateplený fusak do kočárku. A tak si Darwin jezdí jako pán. V létě na nízké dece s otevřeným kočárkem a v zimě si leží v kabátku a čepici v teplém fusaku.

Když to tedy vše sečtu vyjde mi cca 2500 kč za kočárek + 1100 kč za madlo, kolečko, brzdu + flaštička rumu cca 200 kč karimatka ze cvičení (už nevím kolik stála) + deka k vodě (taky jsme už měli doma a myslím, že je z Lidlu). Suma sumárům je to 3 800 kč bez zahrnutí spojovacího materiálu. Nebyla to investice, kterou jsem musela dát hned najednou. Vše trvalo cca 2,5 měsíce, takže se náklady daly celkem dobře rozložit.

Měsíce bez kočárku pro nás byli dost tvrdé. Nikam se nedostal, ležel jen na zahradě štěkulal. Když jsem někam šla, musela jsem ho nosit. Ruce se mi už nevejdou do triček velikosti XS i S a plno košil mi prasklo v podpaždí. Teď je pro nás vše jednodušší, strčím ho do kočáru a jedeme.

Budu ráda když mi do diskuze napíšete Váš názor a popřípadě jestli by jste dokázali pořídit kočárek pro handicapovaného psa s nosností minimálně 30 kg jiným způsobem?

Sledujte naše další příběhy plné dobrodružství, strastí i radostí. Brzy vyjdou první články o cestování a kempování v Polsku… TAK AHOOJ KOČÁRKÁŘI

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám