Hlavní obsah
Hobby a volný čas

Vozítko/Kočárek pro handicapovaného psa - levné pořízení

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Silvouš - vlastní foto

Vozítko před modifikací

Pořízení kočárku neboli vozítka byla věc, o které jsem dlouho, ale velice dlouho, přemýšlela. Peněz nebylo nazbyt, tudíž jsem se snažila najít i nějaký z druhé ruky.

Článek
Foto: Silvouš - vlastní zdroj

Darwin jezdec

Nebyl vlastně vůbec problém najít kočárek, ale kočárek, který by měl hned několik vlastností zároveň:

  • musí unést alespoň 30-35 kg - v případě, že bych potřebovala i něco odvézt, co by se nevešlo do batohu,
  • maximálně rozložitelný a skladný do Octavie liftback,
  • měl by zvládnout i náročnější terén - písek, kameny, atd.,
  • lehký,
  • bezpečný a pohodlný pro delší výlety,
  • snadno opravitelný - náhradní díly.

Nedokážu ani vyčíslit, kolik hodin jsme nad hledáním strávila. Chvilkami jsem byla už i zoufalá, že pořídím klasický skládací tažný vozík. Neustále jsem narážela na stránky typu, kde mi na míru udělají vozítko pro psa nebo postroj na kolečkách. Ty mě dostávaly do kolen (nebudu zde jmenovat stránky), rejžují na bezmocných takový peníze, že je ta karma přece dohnat musí. Prezentují se jako, že chtějí pomoci a pak vám sestrojí kolečka pro psa z plastových vodovodních trubek a koleček za pár stovek z netu, přihodí k tomu textilní postroj, suchý zip a výsledná cena je pak tak nehorázná, že je levnější psovi koupit skateboard. Kdo je však trochu šikovný, tak si to podle fotky může sestavit sám, popřípadě zapojit přátele a kamarády jako já. Udělat si takový víkendový workshop pro pomoc handicapovaným.

Vrátím se k běžnému skládacímu vozíku, který seženete za pár kaček na netu. Jelikož fotky mají licenci, pokusím se vám ho stručně popsat. Je to takový látková skládací kárka na kolečkách s jednou rukojetí.

Plno z vás by si jistě řeklo, že je super a ještě k tomu skládací a malý, ale ta rukojeť, to není na to jít na výlet. Jak byste ho chtěli táhnout za jednu tyčku několik kilometrů a co pak teprve do kopce?

Další věc je déšť. Co kdyby se stalo, že by nám začalo pršet. Pes by byl sakra promočený a jistě by onemocněl. Dále také pohodlí. Pes také potřebuje pohodlí, nemůže ležet na dvou tyčkách na kterých bude drncat. Brzy by taky mohl propadnout. Takže jsem shledala, že to není vozík pro dlouhé výlety, maximálně tak na převoz věcí od auta na pláž.

Nechtěla jsem to vzdát, přece musí pro nás existovat nějaká možnost, ne jen drahé vozíky od Thule, nebo kolečkové postroje za desítky tisíc, byla jsem chvilkami v koncích a už jsem přemýšlela nad možnostmi jako koupě skateboardu s provázkem, dětský kočárek, nebo i zmíněné kolečko, do kterého bych ho naložila jako pytel cementu.

Po dlouhé době jsem narazila na e-shop, kde kromě standardního prodeje, měli i vždy cca 10 položek v aukci, na které se dalo přihazovat. E-shop měl i v nabídce pár těchto vozíků převážně značky Trixie a jeden z nich měl nosnost do 35 kg. V tu dobu stál necelé 4 000 Kč a byl to cyklovozík. Aukci jsem vyhrála možná i proto, že jsem si jako jméno zvolila „Darwinkovi, nemůže chodit“, zaplatila jsem za vozík cca 2 500 Kč. Prostě nádhera, říkala jsem si. Jsem dítě štěstěny.

Vozík dorazil a bylo „vymalováno“, jak se u nás říká.

Byla jsem nejdřív trochu zklamaná. Byla to „fušeřina“. Nedovařené části, trčící svářecí drát, tyčky jak z dětského kočárku. Opět jsem si vzpomněla na mého tátu, který mi neustále vtloukal do hlavy, že nemám kupovat levné věci! „NEKUPUJ LEVNÉ VĚCI a 100× to napíš na papír…,“ ale i po 101 to opět znovu udělám. Klasická česká nátura, co je ve slevě, nebo zadara to beru, i když to zrovna nepotřebuji, nebo je to totálně na prd.

V plno případech měl táta vždycky pravdu. Ano, přiznávám, i když nerada… TÁTA MÁ VŽDYCKY PRAVDU!

Výjimka však potvrzuje pravidlo a s vozíkem jsme teď maximálně spokojeni (až na to, že má teda větší rozměry, ale po rozložení se do auta vejde).

Takže pokud někdo nemáte dostatek financí, rozhodně neházejte flintu do žita, obrňte se trpělivostí.

Ještě zde vypíchnu ty dobré vlastnosti kočárku:

  • Celkově uzavíratelný,
  • Síťované prvky na bocích - zatím nepromokavé,
  • V přední a zadní části síťové prvky otevíratelné/uzavíratelné,
  • Střešní okno - můžeme i za jízdy na sebe mrkat.
  • Přední strana obsahuje i stahovatelnou igelitovou část v případě deště,
  • Tím, že je větší, pes se tam krásně vejde a zbyde místo i na láhev s pitím a tašku s nákupem - jen pozor, ať vám to nesežere. :D
  • Odrazky

Jelikož kočárek byl pouze ve variantě cyklokočárku, byla nutná předělávka na klasický kočárek. Velice úsměvné je video mého kamaráda, který nás natočil, když jsem táhla vozík bez kola. Chudák Darwin, ten si se mnou užije. Samozřejmě mi to podjelo a z cyklokočárku byl hned na poprvé vyklopen. Jak pytel brambor a ještě se nemohl chudák dostat ven. Dám ho tak maximálně na připravovaný blog, ale i tak mám strach, aby mě nezavřeli.

Hledání madla a předního kolečka byla taky fuška a nakonec se podařilo vše koupit za 1000 Kč, i když bylo jasné, že přední kolečko není pořádně za co uchytit, to však bude předmětem dalšího článku. Než se mi podaří dát dohromady článek o předělání vozíku, přečtěte si úsměvný článek o naší první a poslední cestě s kolem a cyklovozíkem, který se nazývá - 5 základních chyb s cyklo-vozíkem aneb život s handicapovaným psem.

Sledujte naše další veselé handicapované příběhy.

Zdraví vás parťáci Darwin a Silvouš

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám