Hlavní obsah
Nakupování

Diskriminace důchodců. Jak si šli senioři pro banány a nestačili se divit

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: RyanMcGuire / Pixabay

Akce na banány.

Billa se vysmála důchodcům, nalákala je na ovoce v akci na první straně letáku. Zrada byla v tom, že akce byla pouze pro uživatele aplikace.

Článek

Akce v Bille dostaly novou podobu. Plastová kartička prostě všechno nezachrání, aby se člověk dostal k nějakým výhodným koupím, potřebuje aplikaci. Což o to, je to i jinde, třeba v Kauflandu, ale tady se seniorům Billa vysmála přímo do obličeje.

Minulý týden jsem s maminkou pročítala leták a tvořily jsme nákupní seznam potravin, které jí mám donést z obchodu. První, nad čím zajásala, byly banány. A já píšu soupisku, takže banány, chleba s kmínem, půl kila cibule,…načež si pořádně beru leták do ruky, abych věděla konkrétní podobu chtěného zboží. Ouha, banány jsou v akci, ale je třeba aktivovat v aplikaci za 10 bodů. Dopsáno malým písmem v letáku u výrobku. Mamka ani neví, co je to aplikace, telefon má tlačítkový. Já se snažím získat aplikaci a navázat jí na dávno používanou kartičku. Přichází mi oznámení, že během chvíle mi přijde potvrzovací email. Tak čekám, když dlouho nic nepřichází, zkouším jinou variantu, založit si aplikaci novou, kartička byla stejně na mamčino jméno, takže nyní na své jméno a jiný email. Jenže se neděje už vůbec nic, systém hlásí nějakou chybu. Odcházím do obchodu, možná přijde mail cestou. Nepřišlo nic. Už skládám nákup na pás, běžně bych šla raději na samoobslužnou kasu, ale měla jsem nějaké pečivo a netušila jsem, co to je za kousek, a než to lovit na samoobslužné kase, tak raději rovnou k prodavačce. Dnes jedou dvě, mám štěstí. Přede mnou je stará paní a kupuje trs banánů. Najednou zarazí prodavačku, že má špatnou cenu. Jenže prodavačka nemá. Důchodkyně ale kartičku pípla, jenže banány nejsou na kartičku, ale za deset bodů v aplikaci. Paní moc nechápe. Jaká aplikace a co to je, vždycky to bylo na kartičku a nyní tam šla speciálně pro banány a teď tohle. Prodavačka vysvětluje, je trpělivá, paní skoro pláče, telefon má starý a jen s ním telefonuje, vždyť už nemá věk učit se nějaké novinky. Jenže u vedlejší kasy nastal zrovna stejný problém. Tam prodavačka ihned upozornila starší manželský pár, který měl také v nákupu banány, že s kartičkou stojí 39.90 Kč a ne 22.90 korun, že je to cena pro lidi, kteří používají aplikaci a ještě musí v aplikaci slevu aktivovat za 10 bodů. Také vůbec netuší, o co jde, pán se začne silně rozčilovat. Nakupují podle letáku a proč je v letáku akce, která je jen pro ty, co mají aplikaci, proč tedy není jen v té aplikaci? Banány nechce ani smutná penzistka přede mnou, ani manželé od vedlejší pokladny. Banány končí v krabicích za prodavačkami. Je jich tam už veliká hromada. Prodavačky jsou otrávené. Vysvětlují po sté, jak je to s těmi slevami přes aplikaci. Staří lidé aplikace nemají, mají obyčejné telefony a potom se rozčilují na ně. Jiným se zase nepodařilo aplikaci zprovoznit. Ano, to jsem i já, ačkoliv nikdy jindy jsem problém neměla, zde ano. A prodavačky prý tady končí, je to náročné, lidé se vztekají nebo pláčou a ony se na to mohou vykašlat a jít jinam.

Já chápu, že ten, kdo má aplikaci, má určité výhody, chápu to, ale nesouhlasím s tím, protože právě ti nejstarší jsou tímto systémem znevýhodněni, ale co je nejhorší je to, že sleva, která je vázaná pouze na aplikaci, se objeví hned na první straně letáku. Podle letáků přece nakupuje především nejstarší generace. A navíc, proč zrovna banány a hned na první straně. Proč nemá senior možnost si koupit ovoce v akci jen díky tomu, že neovládá aplikace? Proč zrovna ovoce? A proč je nabídka banánů za výhodnou cenu na letáku hned na první straně? Podle mě je to sprosté. Co je vázané na aplikaci se má zobrazovat, když už, tak přímo v té aplikaci. Zde se jedná o matení zákazníka. Bylo mi líto paní přede mnou, šla do obchodu konkrétně pro ty banány. Na druhou stranu jsem litovala i ty prodavačky. Takové vysvětlování je musí také unavit a odradit.

Billa díky slevě na banány naštvala důchodce i prodavačky, ale aplikace jim nefunguje ani po týdnu.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz