Článek
Doba čtení - espresso.
Určitě to znáte, nebo jste viděli několikrát. Nebezpečně předjíždějící automobil cez plnou ohrozí auto v protisměru a jen taktak, že se nestala nehoda. Zařadí se do svého pruhu a mizí v dálce. Hodinu po incidentu začne sítěmi kolovat video tohoto incidentu, týden po něm to mají jeho kolegové v práci…
Nedozvíme se kdo spěchal, ani proč. Nedozvíme se, že to vozidlo začalo předjíždět na zcela bezpečném, rovném úseku - jen ego předjížděného řidiče to nedalo a ten v předjíždění začal bránit. Za autem, které vyjelo se okamžitě mezera uzavřela a pirát předjíždění musel ukončit za každou cenu - a díkybohu bez nehody.
Teď má ostudu - přitom vlastně nic neudělal a jinou možnost neměl.
Hlasoval bych oběma rukama za kamery v autech. Přispívají zcela určitě k bezpečnosti provozu.
Zároveň ale hlasuju za to, že každý řidič, který chce mít v autě kameru jí bude používat automaticky, stále - a hlavně - takové auto bude výrazně označeno. Označeno nálepkou všude tam, kde má umístněnou kameru - vepředu i vzadu. V případě použití záběru pak povinnost ukázat vše, co situaci předcházelo - tedy minimálně 3-5 minut před incidentem
Snadná věc, která by zcela určitě přispěla ke zklidnění provozu i k objasňování nehod - protože užití kamery by bylo podmíněno jak označením daného auta, tak legislativní povinností poskytnout záznam 3-5 minut před.