Článek
Jsou věci, které je nutno zkusit v praxi. Jen tak se pak dá zjistit, jestli přínosem jsou nebo ne. Jednu s nich si dovolím předestřít. Z mnoha stran slýchám, že je nutno snižovat rychlost na silnicích a v obcích. Za mě je to nesmysl, který jenom nutí řidiče koukat na rychloměr a nevěnovat se plně provozu. To mimochodem potvrzují i slova pana Greinera, majitele jedné autoškoly, který v pořadu řekl, že je s podivem, že vždy, když je nějaká bezpečnostní akce, tak je víc nehod. Potvrzují to i nedávné nejtragičtější svátky. Můj návrh je, aby aktivní řidič, který jezdí přepisově mohl jezdit rychlostí o 25 % procent vyšší, než je nejvyšší povolená. Jsem přesvědčený, že takový bonus by obecně přispěl k celkovému zklidnění dopravy – protože každý by si mnohem víc vážil toho, že může stále jezdit 110 dle rychloměru po okreskách, než aby v jednotkách porušení rychlost překračoval výrazným způsobem. Aktivní znamená takový, který má minimálně dvě policejní kontroly ročně – prokáže záznamem o provedeném úkonu, nebyl za poslední rok trestaný za závažnější dopravní přestupek a nezpůsobil dopravní nehodu. Tohle privilegium bych klidně podpořil povinnou lékařskou prohlídkou, zaměřenou primárně na pozornost. Zkusme neodmítat tohle řešení bez toho, abychom se alespoň nad ním nezamysleli. Kdyby se mi povedlo získat 20 dobrovolníků věřím, že bych to, co píšu, dokázal potvrdit i v praxi. Ideálně, polovina z nich z řad policie a odborné veřejnosti.