Hlavní obsah
Lidé a společnost

Martin Finger z Ulice: Když si maminka vzala život, přijal zpátky její příjmení. Otec mu neodpustil

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Nextfoto (placená licence)

Snad na důkaz toho, jak hluboce maminku navzdory těžkému osudu miloval, si herec Martin Finger po její sebevraždě vzal zpátky její příjmení. Oporu hledal u babičky i otce. Život si s ním ale ještě krutě zahrál.

Článek

V mládí prožil herec Martin Finger hned několik rodinných tragédií. Jeho maminka odešla dobrovolně z tohoto světa, když mu bylo 25 let.„Tehdy mi ještě řekla, že je ráda, že jsem v Praze, samostatný, že ji už nepotřebuju. A pak to vzdala. Možná s tím pocitem, že už může. Asi i kvůli téhle zkušenosti jsem až hypersenzitivní na tyhle psychické věci,“ svěřil se herec během rozhovoru.

Měl těžké dětství

Když vzpomíná na své dětství, vybaví se mu haldy prášků na lednici, mámu, která bývala v léčebně, pak zase pracovala dlouho a byla v pohodě. Postupem let se intervaly zkracovaly - problémy měla stále častěji. Nakonec skončila v invalidním důchodu a milující syn jí stál stále po boku.

Bývala v léčebně, táta zase na montáži. Rychle se musel naučit žít sám, postarat se o sebe. „Máminou nemocí jsem opravdu trpěl, přál jsem si, aby to zas byla moje zdravá maminka, jakou jsem si pamatoval z dob, kdy jsem byl hodně malý kluk.“

Sám se obával nemoci

Dlouhou dobu se obával, aby neměl genetické predispozice ke stejným psychickým obtížím, které trýznily jeho maminku. Poté se Finger rozhodl vzít zpátky maminky příjmení, ale tatínkovi se to nelíbilo.

Od narození jsem měl příjmení po mamince. Tátu si totiž vzala, až když jsem chodil do první třídy. Pak jsme se logicky začali jmenovat po otci. Když ale máma zemřela, cítil jsem, že si její jméno chci vzít zpátky. To jsem udělal a táta mi nikdy neodpustil,“ řekl Finger. Snažil se pak navázat s tátou kontakt, volal mu, psal také dopisy. Ale neodpovídal mu.

A než si to stihli vyříkat, onemocněl. Pak už jenom od svých příbuzných z dálky slýchával, jak se otec cítí, až byl najednou po smrti. Do teď to herce mrzí, že si nic z toho, co se stalo, nevyříkali. Bylo to jen čtyři roky po matčině smrti, mezitím zemřela také babička, která mu byla v mnohém maminkou. Do třiceti let si tak Finger prožil hotové peklo, se kterým se pak vyrovnával u odborníků. Tam hledal útěchu, odpuštění i návod, jak jít zase dál. Dnes se zdá, že ho našel a z náročných zkušeností čerpá i pro svůj život.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz