Hlavní obsah
Právo a státní správa

Vyřizování příspěvku na Úřadu práce

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Vlastní zkušenost s vyřizováním příspěvku na péči na ÚP.

Článek

Jsem invalidní důchodkyně nyní už starobní důchodce a můj zdravotní stav vyžaduje částečnou péči jiné osoby, proto dcera zažádala o příspěvek na péči.

Možná, že kdybych věděla, kolik s tímto rozhodnutím zaměstnám kromě lékařů i zaměstnanců úřadů, jak dlouho bude trvat vyřizování, spotřeba papírů a poštovného, snad bych si rozmyslela o příspěvek požádat: činí 800 Kč.

Začalo to tím, že žádost o příspěvek jsme vyzvedli na Úřadu práce, kde začnu počítat, kolik lidí bylo zaměstnáno tímto vyřízením. Poté ke mně domů zavítala sociální pracovnice, která byla tak bystrá, že za půlhodinové návštěvy zcela zjistila můj zdravotní stav. Za nějakou dobu došlo Usnesení z ÚP sdělující přerušení řízení. Jistě, že jsem potřebovala vědět, že formuláře přeposílá ÚP a OSSZ, což nechápu z jakého důvodu to nemohla hned vyřídit OSSZ, ale tato mi zaslala Žádost o podrobení se vyšetření i všeobecné lékařce. Dále pak mi ÚP zaslal Vyrozumění účastníka správního řízení, kde mi sdělil, že pokračuje v tomto řízení a já se mohu vyjádřit k podkladům do 5 dnů. Stejná pracovnice mi zaslala Rozhodnutí, že se mohu odvolat k podkladům. Když to sečteme, 5 zaměstnanců se podílelo na vyřizování a já jsem nakonec ten ubohý příspěvek dostala.

Nedivím se, že chybí finance, nebylo by jednoduché, kdyby tento postup byl pouze na OSSZ, která rozhoduje o většině podobných příspěvků.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám