Hlavní obsah
Rodina a děti

Matka nás nenechala samotné. Na svoji reakci pyšný nejsem, říká Mirek (27)

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Taris Bogdatis / vytvořeno pomocí Bling Image Creator

Když mohla, nehnula se od nich

Pro dobrotu na žebrotu, mohl si říct Mirek, když se rozhodl, že maminku po jejím ošklivém rozvodu vezme k sobě domů. Problém však nastal, když si našel vážnou známost. Rozchod byl na spadnutí.

Článek

Nikdy k sobě neměli nějak extra blízko. Mirka a jeho matku vlastně spojil až rozvod, kterým si musela projít. „Vím, že mluvím o svém otci, ale opravdu se choval jako parchant. Byl jsem na straně mámy a snažil jsem se ji podporovat. Bohužel se po roce tahanic psychicky zhroutila. Ségra bydlí v Londýně, takže jsem se rozhodl, že si ji vezmu domů. Žil jsem v době a nebyl to vlastně žádný problém,“ vysvětloval sympatický mladý muž.

Začalo to být neúnosné

Stalo se ale to, co nepředpokládal. Maminka na něm začala „viset“. Jakoby se vrátila o mnoho let zpátky, kdy byl její synek ještě malý kluk a ona ho musela kontrolovat. „Nejprve to nebylo nijak hrozné. Mluvila mi do oblékání, do jídla apod., ale jedním uchem mi to šlo dovnitř a druhým ven. Horší to začalo být ve chvíli, kdy jsem poznal Ilonu.“

Starší dáma dost možná začala mít pocit, že je její postavení v ohrožení. Domyslela si, že dřív nebo později spolu mladý pár začne bydlet, což by pro ni mohlo znamenat stěhování. „Začala mi dávat všemožně najevo, že mě miluje a že beze mě nedokáže žít. Někdy to došlo tak daleko, že jsme si s Ilčou zamluvili pokoj na hotelu, abychom měli alespoň nějaký čas jen pro sebe.“

Když byla jeho partnerka u něj doma, téměř vždycky jim dělala společnost i Mirkova maminka. Nejprve „nenápadně“ chodila kolem, uklízela, vařila či si našla jinou záminku. „Došlo to tak daleko, že si k nám sedla, když jsme sledovali televizi. Nebo chodila do naši ložnice a měla všemožné zbytečné otázky. Došlo mi, že musím okamžitě jednat.“

Vyměnil zámky a vystěhoval ji

Mirek se nejprve pokusil a matkou promluvit a vše jí vysvětlit. To ale nezabralo. „Nic na ni neplatilo. Prosby, argumenty, vyhrožování. Pořád jen mlela svoji, že ji táta hrozně ublížil a že by to sama nikde nezvládla. Já ale potřeboval žít vlastní život. Vím, že mě hodně lidí odsoudí za to, co jsem udělal. Ale prostě jsem si nevěděl rady a neviděl jiné řešení.“

Mladý muž udělal zoufalé řešení. U domu vyměnil zámky. Totéž u vstupní branky. Matce sbalil věci, objednal stěhovací službu a všechno s pomocí pracovníků firmy do vozu naložil. „Pak jsme jen počkali, až se matka vrátí od kamarádky. Dal jsem jí klíče od garsonky, kterou jsem pro ni pronajal s tím, že nájem budu platit já. Chlapům jsem dal adresu, kam ji i s věcmi dovést, byli také zaplaceni, aby jí vše vynosili dovnitř. Pak jsem se prostě otočil a zamknul všechny zámky, které jsem mohla.“

Odehrála se asi třicetiminutová scéna, kdy žena prosila a přemlouvala. Nakonec uznala, že to nemá smysl.Od té doby se se mnou nebaví. Ale my s Ilonou jsme spokojeni, máme prostor pro sebe. Když bude máma cokoli potřebovat, pomohu jí. Ale už nikdy ji k sobě nenastěhuji.“

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz