Hlavní obsah
Rodina a děti

Společná cesta: Péče o dítě s autismem a pracovní život maminky

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay

V rychle se měnícím světě přináší příběh maminky s dcerou na autistickém spektru inspiraci o podpoře zaměstnanců v náročných situacích. Jak spojit péči o rodinu s profesním růstem?

Článek

Témata, jako je skloubení práce a rodičovství, podmínky na pracovním trhu pro rodiče (zejména matky) malých dětí, ale také různé poruchy a zvláštnosti ve vývoji dětí jsou v současnosti v online prostředí hojně diskutována. Do té doby, než se ukázalo, že moje tříletá dcera je „trochu odlišná“ od ostatních dětí, jsem tuto problematiku v podstatě nevnímala. Plánovala jsem, že dcera půjde po třetích narozeninách do školky a já do práce, jak je běžné. Dcera byla mírná, usměvavá a poddajná, takže jsem si pro sebe říkala, že s takovým hodným dítětem to budou mít ve školce jednoduché. Postupně ale stále méně používala řeč a odmítala verbálně komunikovat.

Začala jsem přemýšlet, jak se s ní paní učitelky dorozumí? Nakonec byla dcerce diagnostikována porucha autistického spektra a školka byla doporučena pouze s asistentem. Než se však vyřídí potřebná vyšetření a všechno ostatní, trvá to minimálně měsíce. Nechtěla jsem dcerku dávat do školky „násilně“ a vystavovat ji traumatu, že si nebude vědět rady. Takže co dál?

Jsem velmi vděčná, že mám to štěstí na zaměstnavatele Teen Challenge, který podporuje v náročných životních situacích nejen klienty, ale také své zaměstnance. Bylo mi umožněno navázat na léta práce, které jsem v Teen Challenge absolvovala a pokračovat v profesním rozvoji i s autistickou dcerkou.

Dostala jsem možnost pracovat převážně na homeoffice a na většinu jednání a porad ji můžu vzít s sebou, často s vedoucí místo v kanceláři jednáme v místnosti pro klienty, kde je gauč, koberec a bedna s hračkami. Počítá se s tím, že (malé) děti jsou často nemocné, žádná ze zaměstnaných maminek nemusí být ve stresu, když ráno volá, že nemůže přijít, protože dítě má horečku. Navzájem se zastoupí, každé se to někdy hodí. Nehledí se tolik na formality, důležitá je poctivě odvedená práce ve prospěch služby a klientů. A to funguje, protože když je zaměstnanec spokojený a vděčný za vstřícně nastavené podmínky u zaměstnavatele, má i motivaci odvést svou práci nejlépe, jak může.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz