Článek
Nebudeme si nalhávat, že obchodníci jsou nějací lidumilové, kteří slevy poskytují pro dobro svých zákazníků. Každý obchodník chce vydělat peníze a ono magické slůvko je ve většině případů pouze marketingový tah, který funguje natolik, že to bez něj dnes již prostě nejde.
Jeden řetězec teď přišel se zajímavou akcí, kdy na určité potraviny dává důchodcům slevu 10%. Proč by ne? Je to jeho věc, komu ji poskytne. Samozřejmě se však hned objevily názory, že zde máme spoustu jiných a potřebnějších skupin, které by onu slevu potřebovaly daleko více, než opět a zase ti důchodci. Nejskloňovanější a údajně nejpotřebnější skupinou se na internetových diskusích staly opět matky samoživitelky, tak jak tomu je v poslední době snad ve všech diskusích a to nejen na internetu.
To by mohl být skvělý nápad a skvělý marketingový tah! Ještě jsem o podobné akci nikde neslyšel a matky samoživitelky by byly určitě šťastné, že na ně někdo konečně myslí. A proč zůstat jen u nich? Co třeba slevy pro lidi, kteří žijí sami? Ti také určitě nemají peněz na zbyt. A co další skupiny jako rodiny s dětmi, příslušníci národnostních menšin, studenti a podobně?
Ono dostat dnes slevu, kterou má každý, není již tak působivé. Působivé je dostat slevu na základě toho, že mám nějaký kupón, anebo právě když patřím k nějaké té zrovna v tuto chvíli zvýhodněné skupině. Toho přeci musím využít a koupit si i věci, které vlastně ani nepotřebuji, ale narozdíl od všech ostatních to mám s 10% slevou.
Být oním řetězcem, tak se každý týden zaměřím na jinou skupinu lidí a ve výsledku budou všichni jednou za čas ti originální a jedineční s nárokem na slevu. Sice tím jí dostanou vlastně opět všichni, ale lidem to dá onen punc výjimečnosti, šance onu slevu uplatnit a pocit toho, že zase jednou někde ušetřili.