Článek
Jízdenky PID využívám již několik let a to každý týden zpravidla dvakrát, kdy cestuji k rodičům na víkend a zase zpět. Do dubna platila jízdenka za 100 korun 4,5 hodiny a muselo by se stát celkem dost věcí na trati, aby jízdenka časově propadla. Dnes již je platnost omezená jen na 3 hodiny, což je zkrácení o 1,5 hodiny, a zde se již s nějakou tou mimořádností na trati můžeme reálně setkat a může se stát, že platnost jízdenky vyprší.
V praxi se mi to zatím naštěstí nestalo, ale hledal jsem odpověď na to, zda v případě zpoždění, za které nemohu, mi bude jízdní doklad uznán, i když časová platnost již vypršela. U žádného dopravce jsem však tuto informaci zcela jasně nenašel, a proto jsem všem položil na toto téma konkrétní otázku a odpovědi bohužel nebyly jednotné.
České dráhy a Arriva odpověděly tak, jak bych očekával od solidního přepravce a v tomto případě by mi jízdní doklad uznaly jako platný.
Bohužel Dopravní podnik hlavního města Prahy a RegioJet mi odpověděly jinak. Případné zpoždění u nich nehraje žádnou roli a v případě konce platnosti jízdenky se musím prokázat další novou jízdenkou. V případě Dopravního podniku mi hrozí i celkem vysoká pokuta a případné větší mimořádnosti se řeší individuálně.
Moc to nechápu. K čemu tedy máme jízdní řády, podle kterých si logicky kupuji časovou jízdenku? Proč mi cenu jízdenky určí i internetové stránky Dopravního podniku, když se podle toho nemůžeme zcela spolehlivě řídit? Očekával bych v rámci omluvy uznání jízdního dokladu a nikoliv přenášení zpoždění na zákazníka, který za něj nenese vinu a neměl by nést ani odpovědnost.
Zdroj: Zákaznická centra jednotlivých dopravců.