Hlavní obsah
Cestování

Máme zpoždění, a proto si zakupte novou jízdenku!

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: pixabay.com

Ilustrační foto

Zní to jak věta z povídky Šimka a Grossmanna Moje jízda tramvají, kde průvodčí prodávala nové jízdenky, protože cestující přerušili jízdu, ale tohle je bohužel realita u některých našich dopravců.

Článek

Jízdenky PID využívám již několik let a to každý týden zpravidla dvakrát, kdy cestuji k rodičům na víkend a zase zpět. Do dubna platila jízdenka za 100 korun 4,5 hodiny a muselo by se stát celkem dost věcí na trati, aby jízdenka časově propadla. Dnes již je platnost omezená jen na 3 hodiny, což je zkrácení o 1,5 hodiny, a zde se již s nějakou tou mimořádností na trati můžeme reálně setkat a může se stát, že platnost jízdenky vyprší.

V praxi se mi to zatím naštěstí nestalo, ale hledal jsem odpověď na to, zda v případě zpoždění, za které nemohu, mi bude jízdní doklad uznán, i když časová platnost již vypršela. U žádného dopravce jsem však tuto informaci zcela jasně nenašel, a proto jsem všem položil na toto téma konkrétní otázku a odpovědi bohužel nebyly jednotné.

České dráhy a Arriva odpověděly tak, jak bych očekával od solidního přepravce a v tomto případě by mi jízdní doklad uznaly jako platný.

Bohužel Dopravní podnik hlavního města Prahy a RegioJet mi odpověděly jinak. Případné zpoždění u nich nehraje žádnou roli a v případě konce platnosti jízdenky se musím prokázat další novou jízdenkou. V případě Dopravního podniku mi hrozí i celkem vysoká pokuta a případné větší mimořádnosti se řeší individuálně.

Moc to nechápu. K čemu tedy máme jízdní řády, podle kterých si logicky kupuji časovou jízdenku? Proč mi cenu jízdenky určí i internetové stránky Dopravního podniku, když se podle toho nemůžeme zcela spolehlivě řídit? Očekával bych v rámci omluvy uznání jízdního dokladu a nikoliv přenášení zpoždění na zákazníka, který za něj nenese vinu a neměl by nést ani odpovědnost.

Zdroj: Zákaznická centra jednotlivých dopravců.

Anketa

Měly by dopravci uznávat časové jízdenky v případě zpoždění?
Ano, za zpoždění cestující nemůže
98,2 %
Ne, čas je jasně určený
1,1 %
Pouze v opravdu mimořádných situacích
0,7 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 4513 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz