Hlavní obsah
Finance

Nenechte se nachytat a neplaťte 2 690 korun. Jedná se minimálně o kontroverzní praktiku

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: pixabay.com

Neplaťte každou složenku!

Poslední dobou to není snad den, kdyby se na nás neřítil nějaký ten podvod. Tento patří mezi ty asi známější, ale i přesto na něj musím upozornit.

Článek

Před několika dny jsem napsal článek o tom, jak jsem se stal podnikatelem a vesměs jsem chválil jednoduchost, jakou jsem se jím stal. To vše samozřejmě platí, ale zároveň jsem se na základě toho stal hned obětí minimálně velmi zavádějícího jednání, které hraničí s podvodem.

O co šlo? Po několika dnech mi přišel dopis ze Živnostenského portálu. Docela jsem se divil, protože naše komunikace probíhala přes datovou schránku a vše potřebné mi již bylo zasláno. Po otevření dopisu jsem na pár vteřin lehce vytřeštil oči, protože jsem uviděl složenku na 2 690 korun, o kterých jsem neměl sebemenší tušení, že bych je měl někomu za něco platit.

Foto: Tefi

Takto vypadá zpáteční adresa „kontroverzní“ složenky

A samozřejmě že nemusel. Živnostenský portál nemá nic dočinění se státním živnostenským rejstříkem. Jedná se o soukromou službu, která je manipulativně vnucována hlavně novým podnikatelům a za kterou nedostanu prakticky nic. Dostanu nějaký zápis na jakýchsi pochybných stránkách (po pečlivém zvážení jsem se rozhodl je zde neuvádět a nedělat jim reklamu), který mi má pomoci v podnikání. Nepomůže a ještě bych zbytečně přišel o 2 690 korun.

Vzpomněl jsem si, že jsem o tomto již slyšel někdy v minulosti od kamaráda a našel si nějaké informace na internetu. Zjistil jsem, že to zkouší už nějaký ten pátek a jak to tak již u podobných kontroverzních podnikatelských záměrů bývá, tak se několikrát změnil název společnosti a stránek, ale podstata a částka zůstaly prakticky stejné.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz