Hlavní obsah
Internet a technologie

Potřebnou aplikaci mi naprogramovala umělá inteligence

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay.com

Umělá inteligence je fenomén dnešní doby. Každý ji může využívat pro jiné účely a mně se zrovna nedávno hodila při tvorbě jedné aplikace, kterou jsem potřeboval do svého zaměstnání.

Článek

Musím konstatovat, že výsledek se skutečně podařil na sto procent. Mám aplikaci, kterou jsem potřeboval, a proto významně zrychlím jeden z našich specifických procesů. Dřívěji nastavený proces byl neefektivní a přinášel příliš mnoho operací, které zbytečně zdržovaly.

O umělé inteligenci jsem slyšel již dříve, ale relativně nedávno mi jeden kamarád ukázal, že umělá inteligence zvládne podle nadefinovaných kritérií vytvořit PHP kód (kód většinou pro webové stránky). Přišlo mi to jako skvělá věc a hned jsem začal přemýšlet, kde bych mohl umělou inteligenci podobně využít já.

Celkem záhy mě napadla jedna aplikace, kterou jsem již delší dobu ve svém zaměstnání postrádal. Začal jsem si tedy definovat, co má daná aplikace umět a jaké má mít vstupy a výstupy.

Potřeboval jsem, aby tato aplikace byla pro macOS, a proto jsem zvolil jako programovací jazyk Swift, se kterým jsem neměl vůbec žádné zkušenosti. Po instalaci potřebného vývojového prostředí Xcode jsem do něj vložil první vytvořený kód. Aplikace vypadala celkem dobře, ale rozhodně nedělala sto procent toho, co jsem po ní chtěl. Různými dotazy na AI (umělou inteligenci) jsem ji říkal, co je špatně a co by bylo potřeba opravit. A musím říci, že ze začátku skutečně opravovala přesně to, co bylo potřeba, ale s přibývajícím časem a kódem se v tom začala sama ztrácet a již se nedařilo opravit a vylepšit vše.

V tuto chvíli jsem si musel vzpomenout na svoje dřívější amatérské programátorské období a ponořit se do kódu sám. Ačkoliv jsem se Swiftem neměl žádnou zkušenost, tak přesto se mi povedlo v některých věcech zorientovat a svépomocí jsem si dokázal některé části kódu upravit tak, jak bylo potřeba.

Výsledkem je tedy plně funkční aplikace, která dokáže značně zjednodušit a zefektivnit práci. K její mu vývoji však nestačila zatím jen samotná umělá inteligence. Stále jsem se zatím neobešel bez základních programátorských znalostí, protože bez nich bych se finálního výsledku nedočkal.

Jak to bude s AI dále, nelze jednoduše předvídat, protože nemám křišťálovou kouli. V tuto chvíli však mohu říci, že co se týká programování aplikací, tak se jedná o výborného pomocníka, ale sama se bez zásahu někoho, kdo se alespoň trochu vyzná v kódu, neobejde.

Za pár dní mě čeká 24 hodin školení ohledně AI, tak třeba potom si dokážu vytvořit podobnou aplikaci rychleji a možná i bez dalších mých zásahů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz