Hlavní obsah
Finance

Přišlo vyúčtování za elektřinu a platil jsem méně než před rokem. Vláda mě nenechala padnout

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Seznam.cz

Největší téma posledního roku byly energie a jejich vysoká cena. Ceny jsou opravdu vyšší, než jsme byli zvyklý, ale žádná předem avizovaná apokalypsa se nekonala. Hlavně díky příspěvku 3 500 korun od vlády, který jsem dostal.

Článek

Již od doby zvyšování inflace a posléze války na Ukrajině slýchám, že tentokrát se za energie nedoplatíme a naše vláda proti tomu nedělá vůbec nic. Jak jsem psal již v minulém článku, tak vláda nám všem milostivě (a podle mě i zbytečně) darovala několik tisíc na elektrickou energii. Tento dar dostal každý občan, který má na sebe napsané nějaké odběrné místo a nemusí to být jen byt či dům, ale může to být i chata či garáž. O smyslu této pomoci již tedy nebudu spekulovat, prostě to tak udělali a já s tím nic nenadělám.

Teď tedy konečně přišel den, kdy mi přišlo vyúčtování a mohu svobodně říci, že žádná předem avizovaná katastrofa se nekoná. Sice jsem pod vlnou všeobecné hysterie omezil některé činnosti a spotřebiče, které fungují na elektrickou energii, ale popravdě by mě to nijak finančně nezruinovalo.

Za toto zúčtovací období jsem měl odběr menší o cca 20% a moje celkové vyúčtování bylo 6 710 korun. To je absolutní částka, která však nereflektuje finanční dar od státu, takže celkově jsem za elektrickou energii zaplatil pouze 3 210 korun, což může odpovídat záloze cca 270 korun měsíčně.

Jelikož minulé zúčtovací období jsem platil zálohu kolem 600 korun (vyúčtování skončilo přeplatkem) a celkové vyúčtování bylo 6 250 korun, tak mohu říci, že díky menší osobní úspoře a daru od naší vlády jsem za elektrickou energii ze svého zaplatil o cca 50% méně než před rokem.

Pokud bych vzal ještě v potaz fakt, že jako opravdu velmi minoritní akcionář ČEZu dostanu i nějakou tu rekordní dividendu, tak jsem měl letos elektřinu v podstatě zadarmo a ještě mi něco málo zbylo.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz