Hlavní obsah
Práce a vzdělání

Uplatnění vzdělávacího benefitu v praxi aneb uzavřený kruh, ze kterého nešlo vyskočit

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Seznam.cz

Po asi dvou letech se mi podařilo dostat do firemního programu jazykového vzdělávání. Musel jsem si najít nějakou oficiální jazykovou školu nebo instruktora a jim měla být částka proplacena firmou, která provozuje benefitní program.

Článek

Vše vypadalo jednoduše. Jazykovou školu jsem si našel na internetu a nechal jsem se zapsat do kurzu. Teď již jen vyřešit ono proplacení kurzu. Do cafeterie mi byly poslány body, kde jeden bod znamenal jednu korunu.

Jak jsem tedy postupoval v možnostech platby?

e-Ticket: První a cafeterií preferovaná možnost. Bohužel jazyková škola tuto možnost nenabízela, takže jsem jí hned přeskočil.

Poukázky: Něco jako stravenky. Ty škola již bere, ale vlastně je nemám k dispozici. Mohl bych si je však nechat v cafeterii proměnit a nechat zaslat, ale u toho jsou zase nějaké poplatky, takže zkusíme další možnost.

Faktura: Faktura zní nakonec asi nejjednodušeji. Vystaví se faktura na benefitní společnost a ta jí proplatí. Bohužel však i to není tak jednoduché, protože v podmínkách je uvedeno, že faktura nebude proplacena, pokud škola akceptuje jiný způsob úhrady a to již zmiňovaný e-Ticket nebo poukázky.

Poukázky: Jsem tedy zpět u poukázek. Chci si je tedy nechat poslat domů a ve škole s nimi zaplatit. Bohužel však poukázky nelze vydat, protože ony body jsou na jazykové vzdělávání a vydáním poukázek nebude možno nijak ověřit, že byly použity právě na jazykové vzdělání.

Situace je tedy patová. Faktura mi nebude proplacena, protože škola bere poukázky, ale ty mi nebudou zaslány, protože s nimi mohu teoreticky zaplatit jiné služby než jazykové vzdělání. Tak trochu jsem čekal, že se jedná o omyl a na onu společnost jsme společně s majitelkou jazykové školy zavolali a ověřili si pravdivost tohoto postupu. Bohužel, podle slečny na telefonu je to takto správně.

Situaci jsem vysvětlil ve firmě a nechali mě výjimečně nechat vystavit fakturu na naší společnost a k proplacení došlo přes ní. Sice to již pro zaměstnavatele nebylo tak výhodné, ale já mohl konečně začít studovat a firma dostála svému slibu.

Na tomto případu je vidět, že nejen úřední postupy, ale i postupy v soukromých firmách občas nedávají logiku a v tomto případě s tím nikdo nic bohužel nedělá.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz