Hlavní obsah

Instalatér mi rozbil kachličky v koupelně a smál se tomu. Když zjistil, kolik stojí, smích ho přešel

Foto: freepik/Freepik.com

Potřebovala jsem opravit netěsnící trubku v koupelně. Pozvala jsem si instalatéra, ale netušila jsem, že místo jednoduché opravy budu řešit zničené obklady a jeho nečekanou reakci.

Článek

Oprava, která začala nevinně

Volala jsem instalatéra, protože mi pod vanou kapala voda. Přijel odpoledne, v montérkách a s kufříkem nářadí, působil zkušeně. Nechtěla jsem mu stát za zády, ale z kuchyně jsem slyšela, jak cosi posunuje a klepe do stěny. Po chvíli se ozvalo hlasité křupnutí.

Šla jsem se podívat a viděla, jak na zemi leží několik střepů z kachličky. Instalatér se smál a poznamenal, že občas se to stane, že to prý není žádná tragédie. Jenže pro mě to tragédie byla. Kachličky jsme pořizovali teprve před dvěma lety a už tehdy stály víc, než jsem chtěla dát.

Nepříjemný objev

Zeptala jsem se ho, jestli má náhradní obklad. Odpověděl, že určitě něco podobného seženu v hobbymarketu. Jenže já věděla, že tyhle konkrétní kachličky jsou z Itálie a kupovali jsme je na zakázku. Když jsem mu to řekla, jen pokrčil rameny a dál pracoval, jako by se nic nestalo.

Cítila jsem, jak ve mně roste vztek. Nešlo jen o peníze, ale o jeho přístup. Rozbít něco cizího a ještě se tomu smát mi přišlo neprofesionální.

Pořádná sprcha

Po jeho odchodu jsem sedla k počítači a našla původního dodavatele. Potvrdil mi, že kachličky jsou stále k dostání, ale cena za kus je téměř trojnásobná oproti době, kdy jsme je kupovali. Navíc minimální objednávka byla deset kusů. Celkově to vycházelo na částku, za kterou by se dala zrekonstruovat menší koupelna.

Druhý den jsem instalatérovi zavolala a řekla mu přesnou cenu. Najednou z jeho hlasu zmizel ten lehký tón a začal se vyptávat, jestli to opravdu stojí tolik. Když jsem mu poslala fakturu od dodavatele, uznal, že udělal chybu, a slíbil, že se na nákladech bude podílet.

Jak to dopadlo

Nakonec zaplatil polovinu částky a já si zbytek doplatila sama. Nebyla jsem úplně spokojená, ale aspoň uznal, že jeho chování nebylo správné. Kachličky mi přišly za tři týdny a s jejich výměnou jsem už raději pověřila jiného řemeslníka.

Od té doby si dávám mnohem větší pozor, koho si domů pozvu. Už totiž vím, že oprava může snadno stát víc než samotná závada, a že někdy přejde smích i těm, kteří si zpočátku myslí, že se nic neděje.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz