Hlavní obsah

Přešla jsem k jinému dodavateli energií. Když přišlo vyúčtování, nechápala jsem

Foto: stockking/Freepik.com

Přechod k novému dodavateli měl být jednoduchý krok, který mi ušetří peníze. Místo toho jsem seděla nad vyúčtováním a nechápala, co se vlastně stalo.

Článek

Proč jsem změnila dodavatele

Dlouhé měsíce mi chodily nabídky na výhodnější tarify a já je vždy ignorovala. Nakonec mě přesvědčila představa úspor, které se zdály být docela reálné. Udělala jsem tedy to, co dělá dnes spousta lidí. Vyplnila jsem formulář, potvrdila přechod a těšila se, že příští rok zaplatím méně.

První týdny proběhly hladce. V aplikaci jsem viděla spotřebu, vše vypadalo přehledně a díky tomu jsem získala pocit jistoty. Jenže s blížícím se koncem období jsem začala být nervózní. Ceník byl sice napsaný jasně, ale poplatky v něm působily trochu zmateně. Uklidňovala jsem se tím, že mě čeká jen běžné vyúčtování bez překvapení.

První podezření

Obálka dorazila jedno odpoledne. Otevřela jsem ji jen tak mimochodem, mezi vařením večeře a věšením prádla. Očekávala jsem běžnou částku. Místo toho na mě vyskočila cifra, která mi okamžitě zastavila dech. Částka nebyla jen vyšší, byla skoro dvojnásobná oproti tomu, co jsem platila dřív.

Seděla jsem u stolu a počítala jednotlivé položky. Spotřeba byla stejná jako obvykle. Žádný nový spotřebič, žádné topení navíc. A přesto se něco výrazně změnilo. Našla jsem tam položky, které jsem nikdy předtím neviděla. Servisní poplatek, aktivační poplatek, provozní balíček a další drobnosti, které dohromady vytvořily sumu, jež úplně převrátila slibovanou úsporu.

Pátrání po příčině

Napsala jsem na zákaznickou podporu, ale odpověď byla strohá. Tvrdili, že všechny poplatky jsou uvedené v ceníku. Technicky měli pravdu, ale byly schované tak hluboko, že bych je přehlédla i tehdy, kdybych text četla několikrát. Jejich vysvětlení bylo, že jde o běžnou praxi. V tu chvíli jsem si vybavila vlastní větu, která mi probleskla hlavou během podpisu smlouvy. Říkala jsem si, že to určitě bude v pohodě, protože tak složité to být nemůže.

Jenže bylo.

Proč jsem si nevšimla ničeho dřív, nevím. Možná mě ukolébaly předchozí roky, kdy jsem u energie prakticky nemusela řešit nic. Možná to byl jen pocit, že když někdo slíbí levnější tarif, určitě splní, co říká. Jenže tentokrát byla realita jiná.

Co následovalo

Rozhodla jsem se, že nechci platit za věci, které jsem nechtěla a které mi nic nepřinášely. Podala jsem výpověď a šla zpět ke svému původnímu dodavateli. Nebylo to příjemné, protože jsem měla pocit, že jsem naletěla na něco, co jsem měla vidět hned. Nejvíc mě zaskočilo to, že veškeré úspory, které jsem očekávala, se proměnily v částku, kterou budu teď pár měsíců splácet.

Ohlédnutí za celou zkušeností

Dlouho jsem si vyčítala, že jsem byla příliš důvěřivá. Ale když jsem později mluvila s několika známými, zjistila jsem, že se mnozí nechali nalákat na podobné sliby. Celý příběh mi připomněl jednu věc. Nestačí věřit tomu, co někdo napsal na leták. Musím si všechno projít sama a nenechat se omámit pocitem, že levnější nabídka je automaticky lepší.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz