Hlavní obsah
Příběhy

V luxusní restauraci se číšník vysmál naší objednávce. Když došlo na placení, nestačil se divit

Foto: DC list/Freepik.com

Myslely jsme, že si jen zajdeme na pozdní oběd. Místo toho jsme si domů odnesly historku, kterou už dva týdny vyprávím každému, kdo je ochoten poslouchat.

Článek

Oběd, který měl být obyčejný

Bylo poledne a s mojí sestrou jsme si po dlouhé procházce chtěly udělat radost. Měly jsme narozeniny jen pár dní od sebe a řekly jsme si, že si zajdeme na něco lepšího než běžné menu v bistru. Vybraly jsme si krásnou restauraci s bílými ubrusy, vysokými stropy a decentní hudbou v pozadí. Obsluha působila profesionálně, prostředí velmi elegantně. Usadily nás ke stolu u okna a podaly jídelní lístky, ze kterých voněl luxus.

Nebyly jsme zrovna hladové, chtěly jsme si hlavně popovídat a dát si něco lehkého. Já si objednala drůbeží vývar a šunkofleky, protože jsem měla chuť na něco tradičního. Sestra si dala jen míchaný salát a jednu skleničku vína. Nechtěly jsme se přejídat, ani jsme netoužily po kaviáru. Objednaly jsme si to, co nám udělá dobře. Nečekaly jsme však, že právě tahle objednávka se stane důvodem k ponížení.

Výsměch, který nepatřil do slušné společnosti

Mladý číšník, upravený jako z módního časopisu, si naši objednávku vyslechl s kamennou tváří. Potom ale trochu pozdvihl obočí a řekl: „To je všechno?“ Myslela jsem, že se přeptává, ale pokračoval s úsměškem: „Tak to jste si to dneska teda rozmazlily.“ A odešel. Sestře ztuhl obličej a mě zamrazilo. Neměla jsem slov.

Neseděly jsme tam v teplácích, nevytahovaly si z tašky řízky. Přišly jsme oblečené úhledně, chovaly jsme se slušně, a přesto jsme si připadaly, jako bychom se octly v prostředí, kde jsme neměly co dělat. Číšník se nám pak téměř nevěnoval. Vodu jsme si musely připomínat, příbor nám chyběl, a talíře po jídle odnášel beze slova. Když kolem nás procházel, díval se raději jinam.

Účet, který změnil tón

Po jídle jsme si ještě objednaly kávu. A tehdy jsem vytáhla peněženku. Měla jsem u sebe dárkovou kartu, kterou mi věnoval syn k Vánocům. Byla přednabitá a sloužila jako luxusní pozornost pro klienty jedné firmy. Číšník ji přijal s mírným úšklebkem, očividně přesvědčený, že nám to buď nepůjde načíst, nebo že tam nebude dostatek prostředků.

Po chvíli se ale vrátil s jiným výrazem ve tváři. Najednou byl zdvořilý, usmál se a začal se vyptávat, zda bylo vše v pořádku, jestli nechceme ještě něco sladkého, případně digestiv. V tu chvíli už bylo pozdě. Poděkovaly jsme, dopily kávu a beze slova odešly. Ačkoli jsme byly obě trochu rozladěné, cestou domů jsme se tomu začaly smát.

Co si z toho odnáším

Není to o tom, co si kdo objedná, ale o tom, jak se lidé chovají. Číšník nás soudil podle toho, že jsme si neobjednaly nejdražší položky z lístku. Ale vůbec nevěděl, kdo jsme, odkud jsme přišly, nebo co máme za sebou. Jídlo může být skromné, ale úcta by měla být samozřejmostí. A jestli někdo soudí hodnotu hosta podle ceny objednávky, pak do skutečně dobré restaurace nepatří on.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz